ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

סוף עידן ההשמצות באינטרנט?

הצעה שאושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה מחייבת בעלי אתרי אינטרנט למסור לרשויות פרטי טוקבקיסטים שפרסמו הודעות פוגעות. במידה ולא ימסרו - יהיו חשופים לתביעות בגין לשון הרע. להצעה מובטח רוב בקואליציה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הצעת חוק חדשה של ח"כ ישראל חסון מישראל ביתנו זכתה אתמול לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה, אולי תשים סוף לעידן האנונימיות ברשת האינטרנט.

ההצעה קובעת כי עורכים ומפעילי אתרי אינטרנט יישאו באחריות לטוקבקים פוגעניים, אך יהיו פטורים מאחריות כזו אם ידווחו על הגולשים האחראים למסרים אלה, וימסרו את פרטיהם לרשויות החוק.

לפי ההצעה, כל אתר אינטרנט שמספר הגולשים בו גדול מ-50 אלף ביום, הגדרה המקיפה את עשרת האתרים הגדדולים במדינה, יוגדר כעיתון או ככלי תקשורת לכל דבר, ובעליו, עורכיו, מפעיליו וגם הגולשים בו יהיו חשופים לתביעות בגין לשון הרע.

על פי דרישת ועדת השרים לענייני חקיקה נוסף אתמול להצעת החוק סעיף חדש, הקובע כי האחריות הנזיקית והפלילית תוסר מהעורכים וממפעילי האתר אם הם "ילשינו" על הגולש האלמוני שכתב את הטוקבק הפוגעני וימסרו את פרטיו לתביעה, לפרקליטות או לרשויות החקירה.

ועדת השרים התנתה את תמיכתה בהצעת החוק בהוספת הסעיף.

לאחר שההצעה אושרה בוועדת השרים, מובטחת תמיכת הקואליציה בהצעת החוק, והיא צפויה לעלות לקריאה טרומית במליאת הכנסת כבר בימים הקרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד