י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ברלין: תוגברה האבטחה סביב בתי כנסת ומוסדות יהודיים

השבועון הגרמני 'פוקס': מנהיגי הקהילה היהודית בברלין קיבלו התראות מזרועות הביטחון על הכוונה לפגוע בהם

הכנסת ספר תורה במזרח ברלין
הכנסת ספר תורה במזרח ברלין


משטרת גרמניה תגברה את האבטחה סביב מוסדות יהודיים בברלין, וביחוד סביב בתי הכנסת. זאת עקב התראות על כוונת מחבלים איסלאמיים הקשורים לאל קעידא לבצע פיגועי טרור כנגד מטרות יהודיות בבירת גרמניה.

השבועון הגרמני 'פוקס' מציין, כי מנהיגי הקהילה היהודית בברלין קיבלו התראות מזרועות הביטחון על הכוונה לפגוע בהם, ונדרשו להגביר את זהירותם ולעמוד בקשר שוטף עם המשטרה, מעבר לתגבור הכוחות על ידה.

העיתון "ברלינר מורגנפוסט" דיווח, כי בעקבות החרפת העימותים בגזרת רצועת עזה בין ישראל לבין הפלשתינים, יחד עם מידע מודיעיני על כוונה של גורמים הקשורים לאל-קאעידה לבצע פיגועים בגרמניה, הביאו את המשטרה להגביר סיוריה ליד בתי כנסת וליד מוסדות החינוך היהודיים בעיר.

אחד הגורמים להעלאת הכוננות היה מציאתו של מיניבוס צבאי גנוב, כאשר לוחיות הרישוי שלו מוסרות, מה שהעלה חשד כי הרכב שימש לצורך הכנת פיגוע. כמו כן חשפה המשטרה הפדרלית כמויות גדולות של חומרי נפץ. עוד דווח, כי המשטרה עצרה ארבעה ערבים לחקירה, אחרי שהסתובבו באופן מחשיד ליד בתי כנסת בעיר.

בברלין מספר בתי כנסת מפוארים וידועים, אשר שרדו את מלחמת-העולם השניה, זאת בנוסף לבית קברות יהודי בעיר. הקהילה היהודית בעיר מונה כ-12,000 חברים, רובם חילוניים ורפורמים, אך קיימת גם קהילה חרדית קטנה בעיר ובית חב"ד פעיל, המפעיל מוסדות חינוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד