י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אשדוד: נערכים לקטיושות

לאור הערכות גופי המודיעין והביטחון, לפיהם בידי המחבלים טילים המסוגלים לפגוע באשדוד, נערכים בעיר לכל תרחיש - מקימים חמ"לים, ומכינים את מערכת ההתראה 'צבע אדום'. ראש העיר, צבי צילקר, יצא ללמוד מהנסיון המר באשקלון הסמוכה

אין סומכים על הנס. אשדוד
אין סומכים על הנס. אשדוד

באשדוד לא לוקחים סיכונים מיותרים, העיר נערכת לאפשרות שקטיושות ינחתו גם בשטחה. בעיריית אשדוד מאיצים את ההכנות לקראת אפשרות שהעיר תותקף, מתבצעים מגעים שוטפים מגעים עם פיקוד העורף ועם גופי ההצלה השונים, נערכות תוכניות להקמת חמ"לים (חדרי מלחמה), לטיפול באוכלוסיה, לחילוץ נפגעים, וגם למקרה שיוחלט על הפעלתה של מערכת התראת 'צבע אדום' בעיר.

הגורמים המעורבים בעניין מדגישים אמנם שאין התראות מיידיות על אפשרות לטילים בשטחי העיר ו"מדובר רק בהכנות למקרה חירום ולא מעבר לזה", אבל ראש העיר, צבי צילקר לוקח את הנושא ברצינות, האיש נסע לאשקלון מספר פעמים בימים האחרונים בכדי ללמוד בשטח על ההיערכות לנפילת טילים בעיר, צילקר אף נפגש מספר פעמים עם ראש עיריית אשקלון, רוני מהצרי, ולמד ממנו על הנושא.

מפת הנפילות עד היוםצילום: מפת הנפילות עד היום
מפת הנפילות עד היום

העיר אשדוד נמצאת במרחק 28 ק"מ צפונית לרצועת עזה, וממידע המצוי בידי גורמי הביטחון והמודיעין קיימים בידי החמאס טילים המסוגלים לפגוע בעיר, גורמים בחמאס אף איימו בשבוע האחרון לירות טילים "מ-בעדה אשקלון" (מעבר לאשקלון), דוברים זוטרים בחמאס ציינו בפירוש שהכוונה לאשדוד. (ובמאמר המוסגר: על פי פרסומים שונים בסוף השבוע האחרון נפל טיל קטיושה קילומטרים ספורים דרומית לאשדוד)

החמאס לא ירה עד כה טילים לאשדוד. וזאת משתי סיבות עיקריות: מספרם המצומצם של הטילים ה'איכותיים, ורצון לשמור הפתעות כ'נשק יום הדין', למקרה של פעולה קרקעית נרחבת בעזה או חיסול מנהיגי החמאס.

כך או כך, ההיערכות באשדוד היא ככל הנראה בזמן ובמקום, על אף טיעונים על היווצרות פאניקה מיותרת בציבור, דעת רוב המומחים הביטחוניים ששאלת הקטיושות באשדוד אינה 'האם?' אלא 'מתי?'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד