ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

לב לבייב: "תרבות חילונית? אין דבר כזה"

לבייב מתראיין לעיתון 'הארץ' ומדבר על החינוך בישראל, על ציונות, על התרבות החילונית, על אולמרט והחקירות, וגם על פוטין ומחליפו - נשיא רוסיה דימיטרי מדבדייב

הציונות בפשיטת רגל. לב לבייב
הציונות בפשיטת רגל. לב לבייב

המליארדר החרדי מלונדון, לב לבייב, יוצא בשורת התבטאויות ועמדות בריאיון לעיתון 'הארץ'. יש לו מה לומר על החינוך, על הציונות, על חקירות המשטרה ועל ניהול המדינה.

*על חינוך וציונות: "במדינת ישראל לא מעניקים לילדים תוכן יהודי, כששואלים ילד בישראל מה אומר לך יום כיפור, והוא עונה מלחמת יום הכיפורים או יום כיף על אופניים, אני לא יודע אם זה נקרא ציונות, אבל זו בוודאי פשיטת רגל. הסיבות שגורמות לכך הם ייבוא 'התרבות האמריקאית' לישראל והתנערות מכל סממן של יהדות".

*על החילוניות: "אני לא מכיר במושג 'תרבות יהודית – חילונית', זו המצאה. אין דבר כזה".

*על אולמרט: "שכחנו שכדי שיהיה ראש ממשלה במדינה, צריך לתת לו להנהיג את המדינה, כשהוא יסיים את הקדנציה שלו - תעשו חקירה ומשפטים, הוא לא בורח לשום מקום. הוא ראש ממשלה, לטוב או לרע, וצריך לכבד את זה. הוא מלך, צריך לתת לו לעבוד ולא לשתות את דמו יומם ולילה בחקירות".

*על ירושלים: "ראש ממשלה שישא ויתן על ירושלים, הוא בוגד בעמו. חד וחלק".

לבייב התייחס בריאיון גם לחילופי השלטון שהיו השבוע ברוסיה, בהם החליף דימיטרי מדבדייב את ולדימיר פוטין בנשיאות המדינה: "פוטין היה מנהיג נהדר בכל מה שקשור לאמונה וחופש דת. הלוואי שיהודים היו מעריכים יהודים, כמו שפוטין יודע להעריך את היהודים. מדבדייב ימשיך את דרכו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד