י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חולל קברו של רבי לוי"צ מברדיטשוב זי"ע

אלמונים פרצו את הגדר שסביב מתחם הקבר בברדיטשוב, ניפצו את שמשות האהל שהוקם על הציון, השליכו פנימה אבנים ובקבוקים וריססו את סביבות הקבר בצלבי קרס ובכתבות נאצה

החומה שסביב הציון מנותצת, אמש. בקטן: אחד הקברים הסמוכים "מעוטרים" בצלבי קרס
החומה שסביב הציון מנותצת, אמש. בקטן: אחד הקברים הסמוכים "מעוטרים" בצלבי קרס

ונדליזם חמור התרחש אתמול (שלישי) תוך ניסיון לחלל את ציונו הק' של "סנגורן של ישראל" הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע: אלמונים פרצו את הגדר שסביב מתחם הקבר, ניפצו את שמשות האהל שהוקם על הציון, השליכו פנימה אבנים ובקבוקים וריססו את סביבות הקבר בצלבי קרס ובכתבות נאצה.

הניסיון הראשון לנסות ולחלל את המקום ארע במוצאי שבת כאשר הפורעים ריססו את קירות המקום בצלבי קרס. אתמול חזרו והמשיכו לנתץ את גדר הציון. הפורעים ניסו לשבור את דלת הכניסה אך לא הצליחו בכך.

הרבנים שלמה יום טוב בריער ומשה טאלר המכהנים כרבני המקום פנו מידית למשטרה ולראשי העיר כדי להעמיד אותם על חומרת הדברים, ובמקביל התקשרו למרכז רבני אירופה וביקשו את עזרתם לעורר מחאה בפני השלטנות והעולם.

הגאון הרב אברהם יפה שליזנגער, המכהן כיו"ר בתי העלמין במרכז רבני אירופה, שיגר מברק בהול לאיחוד האירופאי ולנשיא אוקראינה שבו כתב כי מוכרחים להכריז על המקום כאתר היסטורי לבל יעיז מאן דהוא לפגוע במקום קדוש זה.

המשטרה, בינתיים, הצליחה לעלות על עקבותיו של מחולל הפשע. מדובר בנער צעיר ש"רוצה לבקש סליחה מהרבנים", כך לדבריהם. המשטרה חושדת שהוא לא פעל לבדו. "היתה איתו קבוצת פורעים שהשתתפו במעשה הנפשע", אומרים במשטרה.

בתוך כך עיריית ברדיטשוב חסמה את הגישה למתחם האוהל ולא אפשרה לצוותי התקשורת לצלם ולתעד את האתר שהושחת מחשש שתפרוץ סערה בעולם.

קישורים:
מקור הידיעה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד