י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בזק תחויב לספק ADSL גם ללא קו טלפון

על פי החלטת משרד התקשורת תחוייב חברת בזק לספק קו אינטרנט גם אם הלקוח לא מעוניין בקו בזק. המרויחים העיקריים מהמהלך: מנויי שירותי הטלפון הקווי של חברת סמייל - 012 (קידומת 072). השירות יסופק לצרכנים החל מה - 15/05/08, התעריף עוד לא נקבע

בזק תחויב לספק ADSL גם ללא קו טלפון

משרד התקשורת הודיע היום (ד') כי יחייב את חברת בזק לספק ADSL לחיבור לאינטרנט גם ללא קו טלפון. כך יהיה ניתן להתחבר לאינטרנט באמצעות בזק ללא צורך לשלם על קו, ובלי האפשרות לבצע שיחות נכנסות ויוצאות. בזק תחוייב לספק את השירות החל מתאריך 15/05/08.

נכון להיום, ניתן להתחבר לאינטרנט בבזק באמצעות ADSL רק בתנאי שהוזמן קו טלפון, שעלותו (במסלול רגיל) היא 50 שקלים בחודש. זאת בנוסף על התשלום ל-ADSL . כאמור, בעקבות הוראת משרד התקשורת - לקוחות שיבחרו בכך יוכלו לחסוך את עלות הקו ולשלם על ה-ADSL בלבד.

הנהנים העיקריים מההחלטה הם אלו שהתחברו לטלפון קווי של 012, וחוייבו לשלם עבור אחזקת קו נוסף של בזק, שכן ל-012 אין תשתית, והיא מתבססת על התשתיות של בזק.

מבזק נמסר בתגובה להחלטת משרד התקשורת: "בזק קיבלה את החלטת משרד התקשורת בעניין ה- Naked ADSL, ומקבלת אותה בברכה. בזק ציפתה להחלטה זאת, והיא תיישם אותה לרווחת כל אותם מנויים שיבקשו זאת".

תעריפי חבילת האינטרנט ללא טלפון (Naked ADSL) עדיין לא נקבעו.

שר התקשורת אריאל אטיאס מוסר: "מדובר בהסרת חסם משמעותי מבחינה צרכנית, שתאפשר ללקוח לבחור בשירותים בהם הוא מעוניין מבלי שיחויב לצרוך שירותים נוספים ותעודד את התחרות בעיקר בטלפוניה הנייחת על תשתית VOB"

ממשרד התקשורת נמסר כי "הצעד יעודד את התחרות בתחום הטלפוניה הפנים ארצית - זאת משום שלקוחות יוכלו לבחור בבזק כספקית תשתית לאינטרנט בלבד, ואת שיחות הטלפון לבצע דרך שירותי VOB המבוססים על תשתית אינטרנט . נכון להיום ל-012 יש רשיון להפעלת שירות כזה, וחברות אחרות פועלות בניסוי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד