י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הנח"ל החרדי ערך תרגיל משותף עם זק"א

התרגיל, שנערך בבקעת הירדן, דימה השתלטות של מחבלים על אוטובוס וחדירתם ליישוב יהודי. יו"ר זק"א, יהודה משי זהב: "אין לי ספק שלפני כמה שנים, זק"א לא היה משתתף בתרגיל כזה מחשש מה יגידו עליו"

החיילים החרדים על האלונקות בתרגיל. צילום: דוברות זק"א
החיילים החרדים על האלונקות בתרגיל. צילום: דוברות זק"א

השבוע ערך גדוד 'נצח יהודה' של הנח"ל החרדי תרגיל, בו השתתף לראשונה גם ארגון זק"א. במסגרת התרגיל נערכה הדמיה של אירוע חבלני רב נפגעים, בו משתלטים מחבלים על אוטובוס ובמקביל מתבצעת חדירה ליישוב יהודי.

במסגרת התרגיל, תרגלו הכוחות ניהול זירת ארוע של פיגוע באוטובוס, סגירת הזירה, שלילת אפשרות של מטענים נוספים או מחבלים, חילוץ פצועים והגשת עזרה ראשונה, זיהוי ופינוי חללים. כמו כן תרגלו הכוחות חילוץ מהריסות מבנה שקרס כתוצאה מרעידת אדמה, או פגיעת טיל. אנשי זק"א 'תפסו פיקוד' על החילוץ וההצלה של ה'נפגעים', וחיילי הנח"ל תופקדו על אבטחת האירוע ועל יצירת מגע אש וחיסול המחבלים. עוד בהכנות לתרגיל, העבירו אנשי זק"א שיעורים עיוניים לחיילים, על סמך נסיונם רב השנים בטיפול באירועים רבי נפגעים.

גדוד 'נצח יהודה' אחראי דרך קבע על אחזקת 'קו הבקעה', חיילי הגדוד עורכים סיורים לאורך גבול ישראל – ירדן, מתחילתו ב'משולש הגבולות' (איזור חמת גדר) ועד כביש יריחו – ירושלים. הגדוד אחראי גם על הביטחון השוטף ביישובי הבקעה.

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, אמר לכתב 'מעריב' לאחר התרגיל: "לשיתוף הפעולה בין גדוד הנח"ל החרדי לבין זק"א יש משמעות מאוד גדולה. אין לי ספק שלפני כמה שנים, זק"א לא היה משתתף בתרגיל כזה מחשש מה יגידו עליו, אבל ההצלחה של בוגרי הגדוד הוכיחה שאפשר להיות הכי קרבי והכי חרדי בלי שהדברים יתנגשו".

לדברי משי זהב "הנח"ל החרדי, עבר דרך ייסורים של דה-לגיטימציה והים הוא קרוב ללב הקונצנזוס החרדי. עכשיו אחרי שהם כבר משתחררים מצה"ל, רואים את הבחורים שעברו שם. הם גם תרמו למדינת ישראל וגם יצאו 'מענטשים' אחד אחד. מדובר בבחורים שאם לא היו מגיעים לגדוד, היו יושבים עד היום על על הגדר, לא לומדים ולא עושים שום דבר אחר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד