י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זעזוע: חולל קברו של בעל ה'נועם אלימלך' מליז'ענסק

יומיים בלבד לאחר חילול קברו של הרה"ק ר' לוי יצחק מברדיטשוב, חולל אתמול קברו של בעל ה'נועם אלימלך' מליז'ענסק. על האוהל צויירו צלבי קרס וכתובות נאצה אנטי יהודיים. 'מרכז רבני אירופה' פועל להצבת שמירה 24 שעות על האתר. תלונה הוגשה למשטרת פולין שפתחה בחקירה

האוהל המחולל בליז'ענסק
האוהל המחולל בליז'ענסק

הלם ותדהמה בעולם היהודי עם הפגיעה שהיתה אתמול בציון הק' של הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע, בעל ה"נעם אלימלך" בפולין. קבוצת יהודים שהגיעה אתמול בבוקר למקום הזדעזעה לגלות כי אלמונים מרחו על כתלי האהל הק' צלבי קרס וכתובות נאצה נגד יהודים.

הגב' מוניקה קרבצ'יק, נציגת הקרן למורשת יהדות פולין, דיווחה על כך לראשונה לאגף בתי עלמין במרכז רבני אירופה. מנהל האגף, הרב אברהם אבא טורצקי, החל לפעול מיידית מול השלטונות. במקביל נעשים מאמצים לארגן שמירה על מקומות קדושים ברחבי אירופה המהווים יעד לפגיעה מצד וואנדליסטים אנטישמים מטורפים.

תלונה רשמית הוגשה למשטרת המחוז, שפתחה בחקירה לגלות את מבצעי המעשה השפל. יצויין, כי מרכז רבני אירופה פועל להכריז על הציון הק' בליז'ענסק כעל אתר היסטורי, מעמד המחייב את השלטונות להציב שמירה הדוקה במשך 24 שעות ביממה.

שגריר ישראל בפולין, דוד פלג, פנה אמר אתמול אל מרכז רבני אירופה, ואמר כי הוא לא מתכוון לעבור לסדר היום נוכח הפגיעה באתר כה קדוש ליהודים. הוא הודיע כי השגרירות תפעל להכרה באתר בליז'ענסק כאתר היסטורי. פלג הביע הערכה על פעליו של מרכז רבני אירופה בכל תחומי היהדות, במיוחד בפולין, ואמר כי יפעל מתוך שיתוף פעולה למגר תופעות אנטישמיות ברחבי המדינה.

הרב שלום בער סטמבלר מרבני וארשה אמר כי ליז'ענסק מהווה מוקד משיכה לרבבות יהודים מכל רחבי העולם, הבאים להתפלל ולהוושע בזכותו של אותו צדיק נשגב. עוד אמר, כי במסגרת תפקידו כרב בפולין הוא עומד בקשר עם אנשי מימשל, אשר הבטיחו לטפל במקרה אותו הם רואים בחומרה.

גאב"ד ז'נבה חבר נשיאות מועצת רבני אירופה ויו"ר אגף בתי העלמין, הגאון רבי אברהם יפה שלזינגר, מסר כי רצף האירועים של פגיעה במקומות הקדושים לעם היהודי מצביעים על מגמה אנטישמית שמרימה ראש, והיא חייבת להיות מטופלת ברמה אסטרטגית של מימשל האיחוד האירופאי. "אין לקבל עוד תירוצים כאילו מדובר בפורעים מקומיים. על ממשלת פולין לדכא פעילות אנטישמית בעודה באיבה, בטרם היא תתפתח למפלצת שקשה יהיה להשתלט עליה", אמר

בשנים האחרונות קיימת נהירה המונית של מתפללים להתפלל על הציון הק' בליז'ענסק ביום ההילולא שחל בכ"א אדר. הן מארץ ישראל והן מהתפוצות מגיעים לפולין רבבות ברכבת אוירית. במקום הוכשר בנין רחב ידיים של הכנסת אורחים, מקווה טהרה ומטבח כשר למהדרין.

יצויין עוד, כי רק לפני יומיים התחוללה סערה בעולם היהודי עם הנסיון לחלל את ציונו הק' של סניגורן של ישראל, רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד