י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"צריך לעשות נקמה איומה על הפיגוע בישיבת מרכז הרב"

במאמר תקיף ונוקב שיפורסם השבוע בעלון 'ארץ ישראל שלנו' קורא הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, לבצע נקמה ברוצחים ובמחבלים. המאמר המלא בפרסום ראשון

השלטון עייף. הרב אליהו
השלטון עייף. הרב אליהו

עברו שבועיים מאז הפיגוע בישיבת מרכז הרב ולא שמענו על פעולת תגמול של ישראל. משהו השתבש אצל מקבלי ההחלטות. פעם זה היה חלק בסיסי ממדיניות ישראל. כל פעולה של "הפדאין" - המחבלים בשמם הקודם, גררה פעולת תגמול כואבת. כך הייתה פועלת יחידה 101 בכל שטחי עזה וסביבותיה. כך עצרו את הרימונים שהיו מתפוצצים ביישובי הדרום. כך פעלו כנגד רוצחי הנוסעים באוטובוס לאילת. כך עצרו את מכת הגניבות החקלאיות שערכו תושבי עזה בישובי ישראל.

היום שכחו מה זה "כוח התרעה" אבד כוח התרעה של צה"ל. של החיילים. זורקים עליהם אבנים בלי חשש. כל מתאבד הוא שהיד. כל רוצח יהודים מביא כבוד מלכים למשפחתו. מדינה שבאמת איכפת לה מחיי אזרחיה הייתה צריכה לתלות את עשרת בניו של המחבל על עץ גבוה חמישים אמה, שכולם יראה וייראו.

צריך לקריא לילד בשמו. נקמה, נקמה, נקמה. אסור לשכוח. צריך לעשות נקמה איומה על הפיגוע בישיבת מרכז הרב. אני לא מדבר על אנשים פרטיים. אני מדבר על המדינה. היא צריכה להכאיב להם עד שיצעקו "די", שישתטחו על הארץ ויצעקו "הצילו". לא בשביל סיפוק יצר הנקמה, אלא בשביל ההרתעה. צריך לעשות נקמה כל כך כואבת עד שיצרב בנפשם של כל אויבינו ושונאינו שדם יהודי יקר מזהב ומפז. צריך נקמה. צריך נקמה שתהדהד בעולם כולו.

אני כבר רואה את כל יפי הנפש מצקצקים בלשונם, נעים בלי נחת על כסאם, מעווים את פניהם למראה "הנמיכות" הזו ומתחילים עם הסיסמאות שלהם. "ברברי". "לא מוסרי" "רב". "מסית" ושאר המילים הגסות השגורות תדיר על לשונם. אל תתחשבו בהם. לפי דרכם לא תהיה פה מדינה בעוד שלושים שנה. הם כבר דאגו לילדיהם לדרכון זר. אנחנו נשאר פה. אנחנו צריכים לחיות עם אלה שמבינים היטב את שפת הנקמה.

לא ה"שמאל" קובע מה זה מוסרי ומה לא. אלוקים הוא הקובע והוא אמר לעשות נקמה בגוים. הוא זה שהזמין את פרעה וחילו לים סוף על מנת להטביע אותם, לא בשביל להוציא את ישראל ממצרים, רק כדי לעשות נקמה. רק כדי ש"תפול עליהם אימתה ופחד" שתושבי כנען "ידמו כאבן".

תזכרו. על פי התורה "נקמה" - זו לא מילה גסה. חכמינו אמרו גדולה נקמה שניתנה בין שתי אותיות של שם ה'. "אל נקמות ה' אל נקמות הופיע". הגמרא אומרת שכשהיא במקומה היא מעולה. רק בין אדם לחברו נקמה היא מידה רעה. כשמדינה עושה נקמה זה מעולה. שימו לב בדיוק למה שאמרה תורה. שימו לב טוב באיזה פסוקים נאמר לא תיקום ולא תיטור: "לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּךָ לֹא תַעֲמֹד עַל דַּם רֵעֶךָ אֲנִי ה': לֹא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא: לֹא תִקֹּם וְלֹא תִטֹּר אֶת בְּנֵי עַמֶּךָ וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ אֲנִי ה'".

חכמינו שמו לב לכך כמו כל אחד שקורא את הפסוקים הללו. הם למדו מכך שהמצוות הללו לא שייכות בין עם לאויביו. שם הנקמה היא הכרחית. כל מדינה בעולם נוקמת כשפוגעים בה. כך ארה"ב וכך רוסיה. כך טורקיה וכך הודו. כך אירופה על כל מדינותיה ואפילו מדינות העולם השלישי. למה כל העולם טועה ורק השמאל הישראלי צודק?

הוא לא צודק. הוא עייף. הוא איבד את כוח החיים שלו. חייבים, פשוט חייבים לאחד את כל הכוחות הבריאים בעם. להזיז את השליטים העייפים הללו, לשלוח אותם לבית זקנים ולהביא במקומם כוחות רעננים שינהיגו את המדינה. מנהיגים שיודעים מה זה מוסר. ומה הם חיים. מי הוא עם ישראל? מאין הוא בא ולאן הוא צריך ללכת. חייבים!!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד