י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משרד החינוך מציג: לימודי יהדות 'שוויוניים'

התכנית החדשה שגיבש משרד החינוך, תחליף את התכנית הקודמת שכשלה. נושא 'אלימות ושוויון חברתי' נחשב גם הוא ללימודי יהדות, "אין להעניק למקרא או התלמוד, מעמד מיוחס"

משרד החינוך מציג: לימודי יהדות 'שוויוניים'

התכנית החדשה שגיבש משרד החינוך, תחליף את התכנית הקודמת שכשלה. נושא 'אלימות ושוויון חברתי' נחשב גם הוא ללימודי יהדות. הועדה שגיבשה את התכנית: "אין להעניק לקאנון מסוים, כמו המקרא או התלמוד, מעמד מיוחס"


משרד החינוך משיק תכנית 'לימודי יהדות' חדשה. במסגרת התכנית תינתן לבית הספר האופציה לבחור אילו חומרים הוא מעוניין ללמד במסגרת שעות 'לימודי היהדות'. הוא יוכל לבחור, למשל, בסוגיית 'אלימות ושיוויון חברתי' כלימודי יהדות.

במסגרת שעתיים שבועיות, כל בית ספר יבחר שניים עד ארבעה נושאים עיקריים מתוך שבע אפשרויות, ביניהן סוגיות חברתיות (אלימות ושוויון חברתי), נושאים קהילתיים (מעורבות חברתית וצדק חברתי) ציונות ומדינת ישראל, ו"מעגל השנה" (שבת וחגים).

ועדה בראשות פרופ' אבי שגיא מאוניברסיטת בר-אילן גיבשה את התכנית, ומסבירה: "הוועדה מאמצת את העיקרון של שוויון ערך המקורות: אין להעניק לקאנון מסוים, כמו המקרא או התלמוד, מעמד מיוחס. על התלמידים בבתי הספר הממלכתיים לפגוש במלאות התרבות היהודית, על מנת שיוכלו לעצב בעצמם את יחסם למכלול המקורות".

שרת החינוך, יולי תמיר, בטוחה שהתכנית נחשבת 'לימודי יהדות': "התכנית החדשה תקרב את התלמיד אל ארון הספרים היהודי תוך כדי שיח מעמיק. לימוד בדרך חווייתית ומאתגרת יסייע לתלמיד לפתח זהות יהודית, מתוך ערכים של סובלנות".

התכנית החדשה תחליף את התכנית הקודמת, שגיבשה שרת החינוך לשעבר, לימור ליבנת. התכנית שנקראה "מאה מושגים במורשת, ציונות ודמוקרטיה" נכשלה כישלון חרוץ, ומרבית התלמידים לא זכרו במבחן מעבר לעשרה מושגים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד