ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אושר בטרומית: חינוך 'דתילוני'

חוק 'חינוך חילוני-דתי' אושר אתמול בקריאה טרומית בכנסת. על פי החוק, יוקם זרם חינוך חדש, שישלב לימודים 'ממלכתיים' עם 'העשרה בלימודי יהדות'. יוזם החוק: "התשובה לפילוג". ח"כ רביץ: "אנחנו הולכים לקראת שבר"

נפל דבר בישראל. מיכאל מלכיאור
נפל דבר בישראל. מיכאל מלכיאור

כאילו לא די למדינה ולמערכת החינוך בשלל פירות הבאושים של החינוך הממלכתי, אושרה הצעת חוק להקמת זרם חינוך חדש ומעורב: 'חילוני-דתי'. הצעת החוק, של חברי הכנסת מיכאל מלכיאור (עבודה) ואסתרינה טרטמן (ישראל ביתינו) עברה אתמול (ד) בכנסת בקריאה טרומית.

החוק אושר ברוב של 38 תומכים מול עשרה מתנגדים. על פי ההצעה, יוקם זרם שלישי בחינוך, נוסך על הממלכתי והממלכתי-דתי, אשר יהווה זרם חינוכי לדתיים וחילונים גם יחד, המשלב את החינוך הממלכתי עם חינוך המועשר בלימודי יהדות. על פי הצעת החוק ישתלבו מוסדות החינוך המשולב במערכת החינוך הממלכתית על ידי הקמת אגף לחינוך משולב ומועצה לחינוך משולב כפי שהדבר נעשה לגבי בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים. עוד קובעת הצעת החוק כי כל בית ספר בישראל יוכל להחליט האם להצטרף לזרם חינוכי זה.

לאחר אישור ההצעה בטרומית, אמר מלכיאור: "נפל דבר בישראל. הקמת הזרם המשולב הינה התשובה לפילוג ולקיטוב הערכי ההולך וגובר של החברה הישראלית. המהפכה החינוכית שהחלנו בה היום תאפשר למצוא בסיס יהודי ערכי, רחב ומשותף לדור שגדל במדינת ישראל היום. הזרם החדש יחבר את בני הנוער החילונים והדתיים באופן בלתי אמצעי ויגשר על הפערים הקיימים כיום בין דתיים לחילונים בחברה הישראלית".

החותמת השניה על החוק, חברת הכנסת אסתרינה טרטמן, אמרה: "אחרי שישים שנה מדינת ישראל החלה בהכרה בחינוך משולב ממלכתי עם העשרה יהודית. חשוב לציין כי כיום בתי הספר הנושאים אופי זה התקיימו בעיקר מתשלומי הורים ומתמיכות חיצוניות. הצעת חוק זו עתה תביא לשוויון הגיוני במדינת ישראל וגם תלמידים בחינוך משולב ייהנו מזכויות של המדינה. חקיקה זו הינה הישג אדיר לנו כמחוקקים ובעיקר לאזרחי ישראל המזוהים עם הזרם הנ"ל".

המפלגות החרדיות התנגדו כמובן לחוק המיותר, ח"כ אברהם רביץ (יהדות התורה) תקף את יוזמי החוק: "כל חברה ועקרונותיה. לנוער החרדי והדתי יש התייחסות ברורה למצוות, לתורה ולדבר ה' ואין לשלב בין התפיסות - החילונית והדתית. אנחנו הולכים לקראת שבר וההצעה להקמת זרם חילוני-דתי משולב - היא הרת אסון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד