י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"העברת נשק לרשות הפלסטינית - שיתוף פעולה עם האוייב"

כך קובע 'ועד רבני ארץ ישראל' בפסק הלכה חריף וחסר תקדים עליו חתמו הרבנים. בפסק נכתב כי מדובר בפקודה שדגל שחור מתנוססת מעליה וקוראים למפקדים לסרב פקודה ולא לבצעה

הנשק ישמש לרציחת יהודים. נשקו של המחבל בישיבת מרכז הרב
הנשק ישמש לרציחת יהודים. נשקו של המחבל בישיבת מרכז הרב



בפסק הלכה חסר תקדים בחריפותו של רבני ארץ ישראל בראשות מרן הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע, הרב יעקב יוסף בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב שלום דב וולפא, הרב מאיר מאזוז, הרב דוד דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, הם קובעים ש"איסור חמור להעביר לערבים כלי נשק מכל סוג שהוא. וכל מי שעושה כן, או שיש לו שותפות באישור ובביצוע הדבר באיזה שלב שיהיה, הוא בגדר 'שופך דמים' ומשתף פעולה עם האויב, ועובר על איסור התורה של 'לא תעמוד על דם רעך'". פסק ההלכה יפורסם בסוף השבוע בעלון ארץ ישראל שלנו.

פסק ההלכה נכתב לאור כוונת הממשלה להעביר בקרוב שירוניות וכלי נשק נוספים לידי הרשות הפלסטינית. "זאת על אף שיודעים הם, כי שוטרי הרשות היו אחראים לכמה מקרי חבלה שבוצעו בתקופה האחרונה נגד יהודים, כגון רציחתו של הקדוש עידו זולדן הי"ד והקדושים אחיקם עמיחי ודוד רובין הי"ד. ועל אף מה שידוע כי סוף סוף יגיע הנשק לידי חיילי החמאס", נכתב בנימוק לפסק ההלכה של הרבנים.

הרבנים מוספים שחובה על כל מי שיכול, לשבש בכל דרך שהיא את מהלך העברת כלי הנשק לרשות הפלסטינית. בנוסף לכך הם קובעים שעל פקודה זו מתנוסס דגל שחור ולכן "המפקדים מצווים לדאוג לכך שאף אחד מחייליהם לא יבצע פקודה זו שדגל שחור מתנוססת עליה. וכל מי שיש בידו לשבש מהלך מופקר זה, הרי הוא מציל נפשות מישראל ותבוא עליו ברכת ה'".

פסק ההלכה המלא

ב"ה כ"ג אדר ב' תשס"ח

פסק הלכה

הממשלה מתכוננת להעביר בקרוב שירוניות וכלי נשק נוספים לידי הרשות הפלסטינית. זאת על אף שיודעים הם, כי שוטרי הרשות היו אחראים לכמה מקרי חבלה שבוצעו בתקופה האחרונה נגד יהודים, כגון רציחתו של הקדוש עידו זולדן הי"ד והקדושים אחיקם עמיחי ודוד רובין הי"ד. ועל אף מה שידוע כי סוף סוף יגיע הנשק לידי חיילי החמאס.

ומאחר שברור הדבר, שכלי נשק אלו ישמשו בעתיד הלא רחוק לרציחתם ופציעתם של יהודים ר"ל. כפי שלימד נסיון העבר, שיהודים רבים נהרגו ונפצעו מכלי נשק שנמסרו על ידינו לערבים, מאז הסכמי 'אוסלו'.

על כן, הננו לגלות דעתנו דעת תורה 'דבר ה' זו הלכה', שאיסור חמור להעביר לערבים כלי נשק מכל סוג שהוא.

וכל מי שעושה כן, או שיש לו שותפות באישור ובביצוע הדבר באיזה שלב שיהיה (כגון: הצבעה על כך בממשלה ובכנסת, שינוע, שמירה וכו'), הוא בגדר 'שופך דמים' ומשתף פעולה עם האויב, ועובר על איסור התורה של 'לא תעמוד על דם רעך'.

על פי ההלכה, חובה על כל מי שיכול, לשבש בכל דרך שהיא את מהלך העברת כלי הנשק לרשות הפלסטינית.

המפקדים מצווים לדאוג לכך שאף אחד מחייליהם לא יבצע פקודה זו שדגל שחור מתנוססת עליה. וכל מי שיש בידו לשבש מהלך מופקר זה, הרי הוא מציל נפשות מישראל ותבוא עליו ברכת ה'.

בתפילה ובתחינה שיפר הקב"ה עצתם הרעה אשר חשבו על היהודים, ונזכה לקיום היעוד "וישבתם לבטח בארצכם.. ושכבתם ואין מחריד".

וע"ז באנו על החתום:

הרב דב ליאור
הרב יעקב יוסף
הרב מאיר מאזוז
הרב דוד מאיר דרוקמן
הרב גדליה אקסלרוד
הרב שלום דב וולפא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד