י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הליטאי הציל את חיי החב"דניק

כשפגש יוסף אליעזרי מיורבה לינדה שבקליפורניה את התורם שהציל את חייו הוא הופתע: התורם - אברך ליטאי, הנתרם - 'תמים' חב"די • "יש לנו התאמה רוחנית", אמרו

יוסף לאחר ההשתלה. צילום: שטורעם נט
יוסף לאחר ההשתלה. צילום: שטורעם נט



בסיפור הבא יש את כל המרכיבים הנכונים הדרושים לדרמה סוחפת עם סוף טוב ומפתיע. לפני מספר שנים חלה יוסף אליעזרי, בנו של השליח ביורבה לינדה, קליפורניה הרב דוד אליעזרי, במחלת הלוקמיה. אליעזרי תלמיד ישיבת "אור אלחנן" בקליפורניה.

לפני כשנה החמיר מצבו ובמאגר מח עצם העולמי נמצא עבורו תורם מתאים, בסיוע "עזר מציון". הניתוח בוצע בהצלחה, חייו של אליעזרי ניצלו והוא חזר לבריאות תקינה ותפקוד מלא.

מאז הניתוח שהציל את חייו, השתוקקה משפחת אליעזרי לדעת מיהו התורם האציל שמעשהו הביא להבראתו של אליעזרי. אך במקרים כגון אלו, כך אומר הקוד האתי של הרפואה עליו שומרים בתי הרפואה בקפדנות, אין לגלות לשני הצדדים על זהותו של התורם או הנתרם, אלא לאחר מלאות שנה מהניתוח.

רק לאחר שנה, כאשר המנותח והתורם יחפצו, ניתן יהיה להפגישם. "הדליפו לנו שהתורם הוא יהודי, שזה כבר שימח אותנו", מספר ל'שטורעם' הרב אליעזרי, "זה מדהים שמכל מילארדי האנשים בעולם, שתיאורתית התרומה יכלה להגיע מכל אחד מהם, התורם הוא דווקא יהודי ואף מירושלים".

משפחת אליעזרי המתינה בסבלנות ליום המיוחל, והוא הגיע בשבוע שעבר. התורם שהגיע לארה"ב לביקור הסכים להיפגש עם המשפחה. ההפתעה הייתה מושלמת. משה פרייס, אברך טרי, תלמיד ישיבת "שערי בינה" בירושלים, נשוי שישה חודשים לאישתו טובה ומשתייך לזרם הליטאי, הוא תורם מח העצם שהציל את חייו של אליעזרי.

בפגישתם המרגשת גילו השניים שלהם קווי דמיון משותפים. שניהם תלמידי ישיבה, כמעט בני אותו גיל. "יש לנו התאמה רוחנית די דומה, בנוסף להתאמה הפיזית", אומר יוסף.

"רציתי להכיר אותו קודם לכן, כדי לראות את תוצאות התרומה שלי", מספר פרייס שנמצא בארה"ב בביקור משפחתי. גם אליעזרי היה נרגש לקראת הפגישה. "רציתי להודות לו מקרב לב", הוא אומר. משפחת אליעזרי הזמינה את פרייס, השוהה עם קרובי משפחתו בניו ג'רזי, להגיע ליורבה לינדה כדי להכירו ולהודות באופן אישי.

אחר-כך התקיימה סעודת הודיה בבית חב"ד יורבה לינדה בהשתתפות ראש ישיבת "אור אלחנן", הרב עזרא שוחט, התורם ומקבל התרומה ואנשי "עזר מציון".

פרייס מעודד את אלו שמהססים לתרום. "אם יש למישהו דאגות כלשהם, אני אומר להם שאין על מה לדאוג. זו הרגשה נפלאה".

"אין לך מושג מה עשית לי", אמר יוסף לפרייס. "הצלת את חיי".

קישורים:
מקור הידיעה: שטורעם. נט
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד