י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האם ברסלב נכנסת לפוליטיקה?

בלעדי: ל'בחדרי חרדים' נודע כי לקראת הבחירות לכנסת ה-18 מתגבשת בחסידות ברסלב חזית פוליטית חדשה. לא ברור אם מדובר ברשימה חדשה או בשיבוץ נציגים באחת הרשימות החרדיות

ירוצו לכנסת? חסידי ברסלב
ירוצו לכנסת? חסידי ברסלב

בלעדי: לכתב 'בחדרי חרדים' נודע כי על רקע סקרים שונים שנערכו לאחרונה המנבאים שהממשלה לא תשרוד את החודשים הקרובים ותושבי מדינת ישראל יעמדו בפני בחירות חדשות, החלו מספר עסקנים מחסידות ברסלב בהיערכות ראשונה לקראת שילובם בזירה הפוליטית.

מדובר בצעד חסר תקדים, שיש בו כדי לזעזע את היציבות הפוליטית בעיקר בעולם החרדי, שכן עד היום ברסלב לא רצה ברשימה עצמאית לבחירות אלא קולות בוחריה התפזרו בין רשימות שונות.

בשיחה שקיימנו עם כמה מיוזמי הרעיון, שמעדיפים לשמור על אנונימיות כרגע, הם טוענים כי בקרב ציבור החוזרים בתשובה במדינת ישראל, המונה כ-230,000 בעלי זכות הצבעה, רבים אינם מוצאים את מקומם ואינם מזוהים עם אחת מהרשימות הקיימות, ובשל עובדה זו רבים מהם נמנעים מלהשתתף בבחירות.

לטענת הפעילים חסידות ברסלב תזכה לתמיכה מרוב בעלי התשובה, מקבוצות שונות וכן מאוהדיה הרבים של תנועה זו.

לכתבנו נודע כי הפעילים נפגשו עם חלק מרבני ברסלב. הרבנים הביעו תמיכתם למהלך אך ביקשו לנהל בחשאיות את המגעים עם כל הנוגעים בדבר, וכן הורו לפעילים להימנע מפרסום העניין בשלב זה.

יצויין, כי החסידות כבר תקעה יתד בפוליטיקה המקומית. ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטיין, משתייך לחסידות, כמו גם חברי מועצה במודיעין עילית, בצפת ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד