י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שלמה בניזרי נדון לשנה וחצי בכלא

הלם בש"ס: ח"כ שלמה בניזרי מש"ס נדון ל-18 חודשי מאסר בפועל, הרב ראובן אלבז, נדון לשמונה חודשי מאסר על-תנאי. בניזרי: "אעתור לבג"ץ, ואצא זכאי". בניזרי יושעה מחברותו בכנסת מיידית

רדיפה פוליטית נגד ש"ס? בניזרי וישי בכנסת
רדיפה פוליטית נגד ש"ס? בניזרי וישי בכנסת

גזר הדין במשפטו של הח"כ המורשע מש"ס, שלמה בניזרי: שנה וחצי מאסר בפועל. היום (א) בשעה 15:00 פרסם השופט יעקב צבן את גזר הדין במשפטו של שלמה בניזרי, שישב בכלא משך 18 חודשים, ונקנס בנוסף ב80,000 שקלים. על הרב ראובן אלבז נגזרו שמונה חודשי מאסר על תנאי.

בניזרי לא יוכל לשמש עוד כח"כ, כיוון שבצמוד לעונש המאסר הוטל קלון על מעשיו. לאחר גזר הדין הקריא בניזרי ציטוטים מתוך הכרעת הדין שניתנה לפני כחודש בגין מעלותיו ותרומתו לקהילה, והוסיף: "גם על פי פסק הדין, לא קיבלתי שקל אחד לכיסי, כל מה שנכנס לכיסי, החזרתי".

בניזרי הודיע כי פרקליטיו יעתרו לבג"ץ בגין חומרת העונש, "אני יזוכה לחלוטין, אני מבטיח לכם", אמר. הוא הודה בדבריו לבני משפחתו, לרב עובדיה יוסף, לרב ראובן אלבז ולאלי ישי על התמיכה בו. מנגד, גם פרקליטות המדינה, שדרשה עונש מאסר של 7 שנים, צפויה לערער על קולת העונש.

בבית המשפט שהו מאות אנשים בעת הקראת גזר הדין, כשבולטים בהם חברי סיעתו, יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, וח"כ ניסים זאב.

בית משפט השלום בירושלים הרשיע את ח"כ בניזרי לפני כחודש בעבירות של קבלת שוחד מהקבלן משה סלע. הוא הורשע גם בהפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט, אך זוכה מאישומים אחרים שיוחסו לו. במשפט הורשע גם פטרונו של בניזרי, הרב ראובן אלבז ראש ישיבות 'אור החיים'.

במהלך חג הפסח פונה בניזרי לבית החולים 'ביקור חולים' בירושלים, לאחר שחש בליבו, לדברי מקורביו הוא חש שלא בטוב מאז תחילת החג, אך דחה שוב ושוב אופציה של פינוי לבית החולים. לאחר סדרת בדיקות שעבר הוא שוחרר לביתו.

קישורים:
היום: גזר דינם של בניזרי והרב אלבז
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד