י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סופית: בניזרי מושעה מהכנסת

אתמול הודיע עורך דינו, משה יצחק אוסדיטשר, כי בניזרי אינו נושא אות קלון. משפטני הכנסת קובעים היום את ההיפך, ובניזרי ייאלץ להשעות עצמו מהכנסת מיידית. ספק בדבר כשירותו של בהיינה לכהן כח"כ

מושעה מהכנסת, סופית. ח"כ לשעבר שלמה בניזרי
מושעה מהכנסת, סופית. ח"כ לשעבר שלמה בניזרי

עכשיו זה סופי, היום (ב) מתברר כי ח"כ שלמה בניזרי נושא עמו בנוסף לעונש המאסר, גם אות קלון. אתמול לאחר גזר הדין בו נשלח בניזרי ל-18 חודשי מאסר, טענו מקורביו ולשכתו כי אין בגזר הדין גם קלון, ואלו הן פרשנויות משפטיות בלבד, כעת מתברר, כי דווקא האחרונים הם אלו שטעו.

הלשכה המשפטית של הכנסת הכינה היום חוות דעת, בה נקבע כי בית המשפט הטיל על הח"כ לשעבר קלון. "לא רק שעולה מגזר הדין כי בית המשפט קבע קלון לעבירות, אלא שהוא אף הביא בחשבון את המשמעויות הנלווית לקביעה זו", נאמר בחוות הדעת.

משפטני הכנסת טרחו להבהיר, למי שעדיין לא הבין, כי בניזרי יפנה את מקומו בכנסת מיידית, ובאופן אוטומטי ייכנס במקומו הבא אחריו ברשימה, הרב מזור בהיינה מבאר-שבע. הח"כ המושעה עובר לתקופת המתנה, בשל עיכוב ביצוע עונשו ב-45 יום, ולאחר פסיקת בית המשפט העליון בערעור הצפוי, יובהר סופית האם הוא חוזר למקומו בכנסת - במקרה של זיכוי מוחלט, או שמא הוא ממשיך, כצפוי, לבית הכלא, ואז הוא מאבד את מקומו בכנסת הנוכחית לצמיתות.

עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, המייצג את בניזרי, טען אתמול כי לא נקבע קלון מפורשות על ידי בית המשפט וכי מדובר בפרשנות משפטית בלבד. לשכתו של הח"כ המושעה אף מיהרה לפרסם הודעה ולפיה ח"כ בניזרי ימשיך לכהן בכנסת עד לסיום הדיון בערעור שיוגש לבית המשפט העליון, דבר שהתברר היום, כאמור, כלא נכון כלל.

בתוך כך, נוצרה שאלה משפטית סביב כשירותו של הרב מזור בהיינה לכהן כחבר כנסת. הנ"ל משמש כרב בשכר בבאר שבע, וייתכן שנתון זה פוסל את מועמדותו. השאלה נדונה כעת בידי גורמים משפטיים, ואם יוכרע הגורל לשבט, הרי שהבא אחריו ברשימה, ח"כ לשעבר יאיר פרץ (הורשע אף הוא בעבר בבית משפט בקבלת דבר במרמה), ייכנס לכנסת.

קישורים:
שלמה בניזרי נדון לשנה וחצי בכלא
נא להכיר: הרב מזור בהיינה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד