י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרשת אולמרט: סיכום ביניים מהמותר לפרסום

במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר, אמר פרקליט המדינה כי הפרסומים בנוגע לפרשת אולמרט אינם מדויקים. צו איסור הפרסום לא יוסר בימים הקרובים. גורם משפטי: "הראיות יצוקות בבטון"

זה נגמר. אולמרט בתקופת כהונתו כראש עיריית ירושלים
זה נגמר. אולמרט בתקופת כהונתו כראש עיריית ירושלים

חקירת אולמרט מסתעפת, מסתבכת ומסבכת, זה הדבר הבטוח היחיד. במסיבת עיתונאים שקיים היום (ג), אמר פרקליט המדינה, משה לדור: "זו חקירה שנמצאת בשלב שבו שום החלטה של הציבור לא תהיה נכונה לגביה. שום הנחה ושום הערכה עדיין לא מבוססת. בימים האחרונים התפרסמו בתקשורת דברים שאינם מדויקים".

לדור הוסיף כי צו איסור הפרסום לא יוסר לפני יום העצמאות.

בדיון שהיה היום בבית המשפט, בבקשת 'ידיעות אחרונות' להסיר את צו הפרסום, אמרה נציגת המשטרה: "זה לא אפשרי שאזרחי ישראל ייחשפו לדברים הקשים דווקא ביום הזיכרון לחללי צה"ל". בית המשפט לא אישר להסיר את הצו, והותרה לפרסום רק הידיעה כי תושב חוץ מעורב בפרשה ונחקר במשטרה.

גורמים יודעי דבר אמרו ל'בחדרי חרדים', כי צו איסור הפרסום יוסר רק בתחילת השבוע הבא, אז גם יוגש כתב אישום כנגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט. הסיבה: רצון לסיים את ביקור נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בארץ, בשלום.

גורם משפטי בכיר אמר היום כי החשדות "יצוקים כמו בטון". הגורם העריך כי האפשרות שאולמרט יצליח לצאת מהפרשה "חסרת כל סיכוי".

מקורבי אולמרט טענו הבוקר כי הפרשה התפוצצה על רקע פוליטי. "שימו לב לזהות המעורבים בפרשה. מדובר באנשים בעלי דעות שונות מאלו של אולמרט. זה לא מקרי שהפרשה הזו צצה דווקא עכשיו, כשדברים גדולים היו אמורים לקרות בתחום המדיני".

מה אפשר לספר בינתיים על מהות הפרשה? כמעט כלום. למעט שלוש עובדות: החקירה קשורה לתקופה בה אולמרט עדיין לא שימש בראשות הממשלה; שולה זקן, לשעבר ראש לשכתו של אולמרט, נחקרה בפרשה מספר פעמים; ואחד מאנשי המפתח הוא תושב חוץ.

כתב 'ידיעות אחרונות' ששאל הבוקר בבית המשפט איך ידע הציבור כי מדובר בפרשת שחיתות הקשורה בכספים ולא בפרשת בגידה בטחונית לא זכה למענה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד