י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ציפי מי?

על רקע הפרשיה שתגרום ככל הנראה להתפטרות אולמרט, קבלו כמה נתונים על המיועדת להחליפו, ציפי לבני. היא אפרורית, בודדה, אבל התקדמה במהירות מטאורית, בעיקר בזכות אריאל שרון

שלטי תמיכה בלבני שהופצו ברחבי הארץ. היא הכחישה כל קשר אליהם
שלטי תמיכה בלבני שהופצו ברחבי הארץ. היא הכחישה כל קשר אליהם



שרת החוץ ציפי לבני תהפוך לראש ממשלה בזמן הקרוב, לגבי נתון זה שוררת תמימות דעים בקרב כל הפרשנים והמעורבים בנושא, אלא אם כן יהיו הפתעות בלתי צפויות.. נשאר לבדוק רק מי זו, מה היא תרמה למדינה, ומה הם סיכוייה להרכיב ממשלה יציבה.

החקירה בפרשיית אולמרט החדשה היא ככל הנראה סוף פסוק באשר לתפקידו כראש ממשלה, כל מי שנחשף, ואפילו לחלקי פרטים מתוך החקירה עליה הוטל צו איסור פרסום, יודע כי שעון החול מתקתק בזריזות לאחור, וכי אולמרט הוא 'ראש ממשלה על סטופר'.

אהוד אולמרט עבר כבר את השלב בו הוא מתכנן מניפולציות פוליטיות בהקשר להתחמקות מהתפטרות, גם הוא יודע שהמשחק נגמר, והוא עסוק כעת בתכנון הישרדותו האישית והיחמקות מישיבה בכלא. יודעי דבר יטענו כי מוטב כך, שכן בשבועות הקרובים ממש עמד אולמרט למכור את ארץ ישראל בתרי זוזי לפרטנר מפוקפק, לבני אולי יותר גרועה, אבל פשוט לא יאפשרו לה לבצע מהלכים רציניים.

ממלאת מקום ראש הממשלה, ציפי לבני, נולדה לפני 50 שנה בתל-אביב, להורים שהיו מפקדים נערצים באצ"ל. אביה, איתן לבני, שימש לימים אף כחבר כנסת. לבני שירתה בצה"ל ובמוסד, ונכנסה לפוליטיקה לראשונה בשנת 1996, אז זכתה במקום לא ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת. בשנת 1999, בבחירות לכנסת ה-15, נבחרה לבני כחברת כנסת, ונחשבה לפוליטיקאית אפרורית במיוחד.

האחראי העיקרי לקידומה המטאורי הוא אריאל שרון, שסבר שהיא קורצה מהחומר ממנו עשויים ראשי ממשלה. כשזכה בראשות המששלה, מינה אותה לשרה בלי תיק, ולאחר מכן לשרת החקלאות. לאחר הבחירות שנערכו ב-2003 מונתה לבני לשרת הקליטה, ומשנת 2004 שימשה כשרת הבינוי והשיכון, במקומו של אפי איתם שפרש בעקבות ההתנתקות.

באף אחד ממקומות כהונתה לא הותירה לבני חותם של ממש. היא הצטיירה כאשה שפועלת לבד ומשדרת נחישות, אבל בפועל לא ששה לשינויים גדולים. היא לא רשמה הצלחה מסחררת לא כפוליטיקאית ולא בתפקידים אותם מילאה. לאחר פרישת שינוי מהממשלה מונתה לבני לשרת המשפטים במקומו של טומי לפיד, וכתומכת נלהבת בתהליך ההתנתקות, הובילה את הזוית המשפטית – חוקתית שלה.

גם כשרת משפטים לבני לא הבריקה, ולא הובילה רגולציות או שינויים מיוחדים. יוצא דופן היה העימות בינה לבין נשיא בית המשפט העליון דאז, אהרן ברק. לבני ביקשה למנות את רות גביזון לשופטת בבג"ץ, אהרן ברק התנגד, משום שהאג'נדה שלה לא תאמה את זו שלו. מי ניצח? ניחשתם נכון, ברק.

לאחר התמוטטותו של אריאל שרון, שקלה לבני ריצה לראשות 'קדימה', לבסוף ויתרה, ותמכה במועמדותו של אהוד אולמרט, שכממלא מקום ראש הממשלה זכה מן ההפקר. לאחר הבחירות שנערכו בשנת 2006, בהן זכה אולמרט בראשות הממשלה, מונתה לבני לתפקיד שרת החוץ.

בכתבה הבאה: לבני כשרת חוץ – הישג או כישלון

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד