י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מודעות בירושלים: נזיק למסכי הוידיאו במירון

מודעות שהופצו בירושלים מזהירים 'אזהרה חמורה' את מציבי מסכי הוידאו ביום ל"ג בעומר במירון. אחד המארגנים: "במסכים מוקרנים קטעים מהאדמו"ר מחב"ד, למי זה מפריע?"

אברכים חסידיים צופים בודיאו במירון. צילום: שטורעם נט
אברכים חסידיים צופים בודיאו במירון. צילום: שטורעם נט

החל הקרב על הצבת מסכי הוידאו ביום ל"ג בעומר במירון. מודעות שפורסמו בימים האחרונים בירושלים קוראים למארגנים לחזור בהם מכוונתם להציב, כבכל שנה, מסכי וידאו בשבילי מירון. אם בכל זאת יציבו את המסכים, מזהירים מפיצי המודעה, הם צריכים לחשוש לשלום רכושם.

תחת הכותרת "אזהרה חמורה" נכתב: "בהתאם לקריאת רבותינו הגאה"צ שליט"א שלא ליתן לבצע שום הקרנות וידיאו בדרך המהדרין וכן בשאר מקומות, אנו מזהירים את כל הארגונים של יעיזו לארגן שם שום מערכת וידאו, ולא יהיה להם אחר-כך שום טענת נזקים והפסדי ממון – ראו הוזהרתם". על הכרוז חותם ארגון בלתי מוכר בשם 'ועד משמרת הקודש במירון'.

המודעות שהופצו בירושלים. צילום: שטורעם נטצילום: המודעות שהופצו בירושלים. צילום: שטורעם נט
המודעות שהופצו בירושלים. צילום: שטורעם נט

למודעה מצורפת מודעה נוספת, שפורסמה לפני כשנתיים ע"י בד"ץ העדה החרדית בירושלים. בכרוז פורסם איסור על שידורי אינטרנט: "היות ושמענו שבאתרא קדישא מירון העמידו פורצים – ביומא דהילולא בל"ג בעומר – מכשירים שנתחברו לאינטערנעט וגרמו בזה מכשול לרבים שעל ידי זה ציפו רבים באינטערנעט האסורה. לכן הננו דורשים את כל אלו שידם במעל שאל יהינו לשנות באיוולתם וכן בשאר מקומות קדושים".

בהמשך המודעה נכתב: "וכן הננו מבקשים להסיר את מכשול הוידיאו מדרך המהדרין העולה לציון הק' הרשב"י זיע"א ומשאר מקומות". על המודעה חתומים חברי הבד"ץ, ובראשם הגאב"ד, הרב יצחק טוביה וויס.

אחד ממארגני מסכי הוידיאו, תלמיד באחת מישיבות חב"ד, אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מתייעצים עם הרבנים שלנו, והם התירו לנו להציב את מסכי הוידאו גם ב'דרך המהדרין'. הטענה כאילו זה גורם לתערובת בין גברים ונשים אינה נכונה, בדרך המהדרין יש רק גברים, ובדרך הראשית בין כה מסתובבים גברים ונשים. למי מפריע שיהודים צופים ביידישקייט?"

המארגן סבור כי הרבנים שחתמו על המודעה לא עודכנו בפרטים הנכונים. "במסכים מוקרנים קטעי שיחות וחלוקת דולרים של האדמו"ר מחב"ד, למי זה מפריע?", הוא שואל, ומוסיף: "בניגוד למה שרשום במודעה, לא היה ולא יהיה שום חיבור לאינטרנט, נקודה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד