י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לראשונה: כשרות 'העדה' לבית מלון

לראשונה בהיסטוריה, משגיחי כשרות של 'העדה' העניקו הכשר לבית מלון. הדבר התרחש כשקבוצת חסידי סאטמר מארה"ב, שכרה את מלון 'כנען ספא' היוקרתי שבצפת בשבת האחרונה

הכשר למלון. לוגו כשרות העדה החרדית
הכשר למלון. לוגו כשרות העדה החרדית

בלעדי ל'בחדרי חרדים': בד"ץ 'העדה החרדית' העניק כשרות לבית מלון לראשונה בהסטוריה. מדובר במלון 'כנען ספא' היוקרתי שבהר כנען בצפת, שם הוצבו משגיחי הכשרות של 'העדה החרדית' במשך השבת האחרונה, והעניקו הכשר למטבח המלון.

הסיפור החל בקבוצה של חסידי סאטמר מארה"ב שהגיעה לארץ לקראת ל"ג בעומר. הקבוצה, שהורכבה מאנשים אמידים ברובה, שכרה את מלון 'כנען ספא' למשך השבת. לאחר משא ומתן, הסכימו בעדה החרדית להעניק הכשר למלון כולו למשך השבת.

הוכשר. מלון כנען ספאצילום: הוכשר. מלון כנען ספא
הוכשר. מלון כנען ספא

משגיחי 'העדה' באו למקום כבר ביום שלישי, והחלו להכשיר את מטבח המלון. למקום הובאו כלים חדשים, וכן כמויות של אוכל שהוזמנו מספקים שאושרו על ידי רבני הבד"ץ. טבחי ועובדי המלון קיבלו הנחיות מיוחדות על פי הכללים של 'העדה'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אנשי הרב ביסטריצקי, בנו של הרב לוי ביסטריצקי ז"ל, הערימו קשיים על משגיחי העדה החרדית. לאחר משא ומתן סוכם כי תינתן השגחה בבית המלון, אך ללא פרסום ובצורה שקטה. שורות אלו מוכיחות כי הדבר אינו אפשרי.

אגב, אחד מאורחי המלון, תושב חו"ל, סיפר ל'בחדרי חרדים', כי במהלך השבת הגיע למקום אדם שהציג את עצמו כמשגיח כשרות מטעם הרב ביסטריצקי. האיש הסתובב במטבח המלון משך שעה ארוכה. כשהגיע ללובי, ראה שם מודעה המבשרת על כך שהמלון כולו עומד תחת השגחת העדה החרדית. לדברי המספר, הוא קרא לאחד העובדים הגויים במקום, והורה לו להסיר את המודעה (שמו ופרטיו של האיש שמורים במערכת).

מנכ"ל ה'עדה החרדית', הרב גבריאל פפנהיים, אמר ל'בחדרי חרדים': "היה לנו השגחה על האוכל, ועל השהיה במלון בשבת. זו השגחה חד פעמית ולא קבועה. לא מדובר במדיניות חדשה, כשעומדים בקריטריונים אנחנו מעניקים השגחה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד