ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

בני ברק: העיריה החרימה כיכרות לחם שלא אוחסנו כראוי

פקחי עיריית בני ברק פשטו באחרונה לפנות בוקר על שורה של חנויות מכולות והחרימו בהן כיכרות לחם חשופות מחוץ לכותלי החנויות. נגד בעלי החנויות הוגשו תביעות משפטיות

ראש העיר משתתף בהחרמת הלחם
ראש העיר משתתף בהחרמת הלחם

פקחי עיריית בני ברק בראשות הרב ישכר פרנקנטהל, ראש העיר, ובהשתתפות הרב אברהם בלושטיין, מנהל מח' רישוי עסקים ומר דוד אזולאי, מנהל אגף הפיקוח פשטו באחרונה לפנות בוקר על שורה של חנויות מכולות והחרימו בהן כיכרות לחם חשופות מחוץ לכותלי החנויות.

הפעילות בנושא זה החלה לאחר שתביעות משפטיות בנושא זה שהוגשו נגד בעלי חנויות לא נשאו פרי, ומוצרי המזון כלחם וחלב נותרו גלויים, בשעות שלפנות בוקר, בכניסות לחנויות, למרות הסכנה הבריאותית שבעניין.

נגד בעלי חנויות שלא דאגו להסדיר מקומות סגורים לאחסון מוצרי המזון המגיעים לחנויות טרם פתיחתן הוגשו תביעות משפטיות, ועשרה מהם גם נקנסו בשל כך. חלק מבעלי החנויות דאג, בעקבות זאת, להציב מתקן לאחסון כיכרות הלחם, אך היו בעלי חנויות, שלמרות ההתראות והפעילות בנושא זה, התעלמו והמשיכו את המצב כבעבר.

פעילות העירייה בנושא מתואמת עם משרד הבריאות, לאחר סיורים משותפים של אנשי מח' רישוי עסקים עם מר שלום סהר, המפקח המחוזי במשרד הבריאות ועם אינג' ולרי פוהרילס, מהנדסת המחוז. בסיורים הוברר, כי הבעייה קיימת בחלק מהחנויות. לעומת זאת, במרכולים היא לא קיימת, שכן דברי החלב ומוצרי המזון נכנסים הישר לחדרי הקירור, או לארונות לדברי מאפה. לדברי נציגי משרד הבריאות ופרופ' דוד סומפולינסקי, מנהל המעבדה המיקרוביולוגית בבי"ח "מעייני הישועה" מדובר בפוטנציאל רציני לזיהום המזון בחיידקים ובנגיפים גורמי מחלה.

בניגוד לטענה של חלק מבעלי חנויות המכולת על החרמת כיכרות הלחם,הובהר מהמחלקה המשפטית של העירייה, כי הוחרמו רק כיכרות לחם גלוי ולא כיכרות לחם ארוזות, וכל זאת רק לאחר התראות חוזרות ונשנות לבעלי החנויות לדאוג להתקנת מתקן מתאים לאחסון הלחם המונח בחוץ, גלוי למזיקים ולבעלי חיים, כאשר החנות סגורה.

בהבהרה הודגש עוד, כי אין לעירייה כל אינטרס להקשות על בעלי החנויות, ובוודאי שלא להחרים מסחורתם, אך אין לעיריה מנוס מנקיטת צעדים אלו לנוכח המצב התברואתי בהשארת הלחם גלוי, ואם לא יחול שיפור תורחב הפעילות עד לפיתרון יסודי של המצב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד