ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תכשיר חדש לטיפול בפטרת כף הרגל

למיסיל ONCE מבית חברת התרופות השווייצרית Novartis קוטל את הפטריות ברגליים בטיפול חד פעמי

תכשיר חדש לטיפול בפטרת כף הרגל


פטרת כף הרגל, הינה הזיהום הפטרייתי הנפוץ ביותר. למעלה מ20% מקרב האוכלוסייה סובלים מפטרת כף הרגל. כ-65% מתוכם , חוו פטרת אף מספר פעמים. לחות יתר ,רטיבות וחוסר אוורור הינם הגורמים העיקריים להתפתחות הזיהום הפטרייתי, לכן ההידבקות מתרחשת במרבית המקרים במיקומים ציבוריים כמו: מקלחות, מועדוני ספורט, בריכות ציבוריות וכו'. מידת ההדבקה גבוהה במיוחד במגזרים בהם כף הרגל מזיעה בנעל וכן בעלי נטייה גנטית לכך.

התסמינים המלווים את פטרת כף הרגל גורמים לחוסר נעימות, ומטרד שאינם נותנים מנוח, הם מלווים בפריחה, גירוד ועיקצוץ בכף הרגל ובין האצבעות, קילוף העור, שעלולים להתפתח לשלפוחיות,אדמומיות, והופעת סדקים עמוקים שיכולים לגרום לזיהום חמור. הפטרת מאופיינת תחילה בהופעת גרד בין בהונות הרגליים, ובהמשך עלולה להתפשט לכף ולצידי כף הרגל. עפ"י ממצאי חברת Novartis עולה כי ב- 80% מהמטופלים ממוקמת הפטרת בשתי כפות הרגליים. ב- 20%-40% מהמטופלים הפטרת מתפשטת מעבר לאזור שבין בהונות כף הרגל. הפטרייה עלולה להתפשט גם לציפורני כפות הרגליים ובאופן פחות שכיח לציפורני כפות הידיים. יתכן גם זיהום משני חיידקי. טיפול לא נכון בתסמינים אלו עלול לגרום לפטרת להתפשט לצידי הרגל ולכף הרגל.

פטרת כף הרגל אינה תופעת עונתית אולם הסימפטומים חריפים יותר בטמפרטורות חמות (בעיקר בקיץ). מרבית התכשירים הקיימים כיום בשוק מעכבים את גידול הפטרייה ודורשים טיפול ומריחה של מספר שבועות. מרבית המטופלים חשים הקלה מסוימת לאחר מספר מריחות ונוטים להפסיק את הטיפול בתכשיר, דבר שאינו מביא לפתרון הבעיה אלא לשיעורי חזרה גבוהים של הפטרת. ממחקרים עולה כי 48% מסך המטופלים אינם מטפלים בהתאם להנחיות השימוש, 25% מהמטופלים מפסיקים להשתמש בתכשירים מיד עם ההקלה בסימפטומים.

בימים אלה משיקה חברת התרופות השווייצרית Novartis, את התכשיר למיסיל ONCE. התכשיר מהווה פריצת דרך משמעותית להיענות ונוחות הטיפול, אשר אינו קיים בתכשירים אחרים בקטגוריה זו.

למיסיל ONCE – קוטל את הפטריות ברגליים בטיפול חד פעמי המשמיד את הפטרייה ומביא להקלה בתחושות הגירוד והעקצוץ תוך 30 דקות מתחילת השימוש בו. התכשיר הינו פטנט של תמיסה במרקם ג'ל ,היוצרת שכבה שקופה וגמישה על העור, שאינה דביקה ואינה מלכלכת ונותרת על העור כ-72 שעות. החומר הפעיל טרבינפין חודר לעור במהירות ומגיע לריכוז פונגיצידי (הרג הפטרייה)בשכבה העליונה של העור (סטראטום קורניאום) תוך 30 דקות. הטרבינפין ממשיך לחדור לעור ברציפות במשך 13 יום ובכך גורם להשמדה טוטאלית של הפטרייה.

לדברי ד"ר אבנר שמר רופא עור בכיר בביה"ח תל השומר ב19 מחקרים קליניים שבוצעו על כ3,000 מטופלים בתכשירי טרבינפין שונים, לא נמצא הבדל משמעותי ביעילות הטיפול. מתן חד פעמי של למיסיל ONCE יעיל כמו טיפול של 7 ימים בלמיסיל קרם, ספריי או דרמג'ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד