י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תביעת ענק בסך 2 מיליון ש"ח מ'מעייני הישועה'

טכנאי רנטגן שעבד במשך 12 שנים בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק חלה בסרטן ובמחלות נוספות. הוא תובע סך 2,075,000 ש"ח מבית החולים בשל "זלזול בנהלי הבטיחות שגרמו לתוצאות הקשות"

אין נהלי בטיחות. מעייני הישועה בבני ברק
אין נהלי בטיחות. מעייני הישועה בבני ברק

תביעת בגין רשלנות בטיחותית נגד בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק. אברהם ג', שעבד בבית החולים במשך 12 שנים כטכנאי רנטגן, חלה בסרטן העור. לטענת עורכי דינו, המבוססת על תזכירים שערכו אנשי מקצוע, סיבת המחלה נעוצה במישרין בסביבת עבודתו במכון הרנטגן, ובאי שמירה על נהלי הבטיחות במקום.

בנוסף לבית החולים, גם מדינת ישראל נתבעת על ידי הנפגע, בשל אי אכיפת נהלי בטיחות והגנה על העובד כנדרש בחוק ממשרד הבריאות. על פי החוק, המדינה אחראית, בין היתר, על הפיקוח על בתי החולים ועל מכוני הרנטגן, היא חייבת לבצע בדיקות תקופתיות לתקינות המכשירים, תקינות אמצעי ההגנה העומדים לרשות העובדים, וביצוע בדיקות תקופתיות למדידת רמת החשיפה והשפעתה על העובדים.

הנתבעים: משרד הבריאות ובית החולים. העמוד הראשון מתוך כתב התביעהצילום: הנתבעים: משרד הבריאות ובית החולים. העמוד הראשון מתוך כתב התביעה
הנתבעים: משרד הבריאות ובית החולים. העמוד הראשון מתוך כתב התביעה

התובע, אברהם, עבד אצל הנתבע החל משנת 1991 ועד שנת 2003, אז נאסר עליו להמשיך בעבודתו בשל גילוי מחלתו. במסגרתה, אובחן אצלו נגע ממאיר בזרוע ימין, הנגע התפשט לאחר מכן לגפים התחתונות והעליונות. מאז גילוי המחלה נמצא אברהם בטיפול אונקולוגי, ביופסיות ופוטותרפיה.

חרף כל הטיפולים שעבר, ממשיך התובע לסבול מפצעי עור חדשים. לטענתו, הוא נאלץ לבלות את רוב זמנו בביקורות וטיפולים בקופת חולים ובבתי חולים. בנוסף לכל אלו, נפגע העובד בגבו במהלך משמרת בבית החולים 'מעייני הישועה' ובשל כך עבר שני ניתוחים.

התובע מטופל כיום תרופתית במרכז קהילתי לבריאות נפש במרכז הארץ, עקב מצב דכאוני-משברי, הוא נמצא בדיכאון עמוק ממחלת הסרטן שמקננת בגופו משך שנים ואינה מתרפאת, ממצבו הבריאותי הכללי שהולך ומדרדר ומאי יכולתו לעבוד באף עבודה.

על פי כתב התביעה, התובע עבד בחדר הרנטגן בבית החולים 'מעייני הישועה' במשמרות בנות 17 שעות ומשמרות בנות 42 שעות ונחשף במשך שעות רבות לקרינה. במהלך משמרות אלה ביצע התובע צילומי רנטגן רבים. חלקם בחדר שהיה מיועד לכך כשהוא מוגן באמצעות קיר הפרדה, אך בשל מכשור לא ראוי, לא היה ניתן להתרחק ממיטת המצולם מעבר ל-1.5 מטר, ולהתרחק אל מעבר לקיר ההפרדה.

האישום החמור מכל כנגד בית החולים עולה משורות אלו בכתב התביעה: "בשנים האחרונות לעבודתו של התובע, חדר הצילום היה נתפס מדי פעם למטרות נוספות והתובע נאלץ להשתמש בחדר חילופי לבצע צילומים בחולים. חדר חילופי זה היה ללא אמצעים ראויים למיגון מפני קרינה, כך שהוא לא היה מוגן, אפילו באופן מינימלי, מהקרינה שהתפזרה בכל החדר".

אין שחר לטענות בדבר רשלנות. בית החולים מעייני הישועהצילום: אין שחר לטענות בדבר רשלנות. בית החולים מעייני הישועה
אין שחר לטענות בדבר רשלנות. בית החולים מעייני הישועה

עוד נטען: "את השפכים הכימיים של מכונת הצילום הורו לעובדים להזרים ישירות לביוב ולא למיכלים מיוחדים לאיסוף פסולת רעילה, כנדרש. בעקבות זאת, לפחות פעמיים בחודש מערכת הביוב היתה נסתמת ושפכים כימיים היו פורצים מהביוב ומכסים את רצפת החדר. במצב זה התובע היה נאלץ לפתוח את הביוב ולנקות את הפסולת הרעילה שהצטברה בידיו או על ידי צינור שנשף דרכו אוויר בפתח הביוב".

אישומים חמורים נוספים מוזכרים בכתב התביעה. על פי הנטען, במשך שנים לא תודרכו העובדים בחדרי הרנטגן באשר לנוהלי הבטיחות, ומעולם לא הפיץ בית החולים הוראות זהירות בין העובדים. משמע, מדובר במקום בו נהגו בחוסר אחריות מוחלט באשר לבריאות העובדים והמאושפזים.

בשל כך, תובע אברהם מבית החולים את הנזקים הבאים, בחלקם ישירים ובחלקם עקיפים. תביעת הנזק המיוחד מסתכמת בסך 1,075,000 שקל, על פי הפירוט הבא: הפסדי שכר בעבר: 900,000 ש"ח. הוצאות רפואיות ופרה - רפואיות: 75,000 ש"ח. עזרת צד ג': 50,000 ש"ח. ניידות: 50,000 ש"ח.

מעבר להפסדים הישירים כתוצאה מהפסקת עבודתו, תובע העובד לפצותו בשל נזק כללי בסכום של 1,000,000 שקל. את הבקשה מנמקים עורכי דינו של התובע בשל כאב וסבל בשיעור גבוה שעבר בגין הנזק הפיזי והנפשי שנגרמו לו ו'פיצוי עבור אובדן הנאות חיים'.

פרופ' מרדכי רביד, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לאחר שנתקבלה תביעתו של מר ג', נבדקו תוויות ניטור הקרינה שלו ושל כל העובדים במכון הרנטגן ולא נמצא אף אירוע של קרינה חריגה. המחלה ממנה סבל מר ג', כלל איננה נגרמת ע"י קרינה ולא תואר עד כה בספרות הרפואית אף חולה אחד במחלה זו שנגרם או אפילו יוחס לקרינת רנטגן. אין כל שחר לטענה בדבר רשלנות כלשהי מצד המרכז הרפואי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד