י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ישראל ולס הורשע בהריגת בנו בן השלושה חודשים

בית המשפט הרשיע את ולס בן ה-21, תושב שכונת מאה שערים, בהריגת בנו לפני כשנתיים. הוא זוכה מאשמת התעללות. גזר דינו יינתן במועד מאוחר יותר

ישראל אשר ולס
ישראל אשר ולס


בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (ד) את ישראל אשר ולס בהריגת בנו בן השלושה חודשים לפני כשנתיים.

השופטת חנה בן עמי זיכתה את ולס מחמת הספק מאשמת התעללות בבנו התינוק, למרות שמעדויות "חלק מהרופאים שטיפלו בתינוק ומהראיות הרפואיות בתיק עלה, כי קיימות די ראיות המצביעות על כי הנאשם טלטל את התינוק לא רק באירוע שהוביל למותו, אלא כשבועיים קודם לכן, ומכאן שני סוגי הדימומים – כרוניים וחריפים במוחו של התינוק, וכן האפשרות לטלטולים אחרים עליהם מצביעים לכאורה דימומים בצבעים שונים בעיניו של התינוק".

גזר דינו של ולס ימסר במועד מאוחר יותר.

הפרשה החלה כאשר בנו של ולס אושפז, כשהוא מחוסר הכרה וסובל מדימום במוח, מבצקות ומסימני אלימות ונשיכות. תחילה הוגדר מצבו של התינוק כמוות קליני, ואולם כעבור שבוע מאז אושפז הוא נפטר.

בחקירתו במשטרה הודה ולס כי התעלל בבנו מאז שנולד, בשל סלידתו מהתינוק שנולד עם מום בשרירי הצוואר. הוא הודה שהטיח את בנו אל הקיר, היכה אותו באגרופים, סטר לו, צבט אותו בצווארו ובחזהו, נשך אותו בצווארו ותקף אותו במקרים קודמים רבים, לאחר שהפריע לו לישון.

בבית המשפט כפר ולס באישומים נגדו ואמר כי הודאתו במשטרה "נגבתה ממנו שלא כדין".

הפרקליטות טענה מנגד כי "הודאות הנאשם נמסרו מרצונו החופשי ולאחר שהובהר לו כי הוא רשאי לשתוק כדי שלא יפליל את עצמו".

נגד ולס הוגש כתב אישום בגין התעללות בקטין, תקיפת קטין וגרימת חבלה חמורה. לאחר שהתינוק מת מפצעיו בבית החולים, הודיעה הפרקליטות שהיא מתכוונת לשנות את סעיף האישום המרכזי להריגה.

מעצרו של ישראל אשר ולס הצית מהומות בירושלים. מאות שדרשו את שחרורו, עצרו את התנועה בשכונת מאה שערים, בכיכר השבת ובכביש בר אילן שבירושלים. במקביל קבעו רבנים ב'עדה החרדית' כי ולס הינו חף מפשע.

הוא שוחרר ממעצרו, למרות בקשת הפרקליטות לעוצרו עד תום ההליכים, לפני כשנה וחצי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד