ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ביה"ח רמב"ם: "ברעידת אדמה יעזרו בעיקר תפילות, אז יש לנו בית כנסת"

כך הגיב דובר בית-החולים על הנחיית מנכ"ל משרד הבריאות להיערכות מיידית של בתי-החולים בצפון לרעידת אדמה קשה. "עולה ההסתברות לרעידת אדמה בעוצמה 6 בסולם ריכטר"

רעידת אדמה בטוקיו 1995
רעידת אדמה בטוקיו 1995

מנכ"ל משרד הבריאות שיגר היום (ב) מכתב לראשי מערכת הבריאות, בהם מנהלי בתי חולים, קופות חולים ומד"א, בו הוא קורא להם להיערך בהקדם לאפשרות של "רעידת אדמה משמעותית בדרום לבנון".

המנכ"ל הסביר כי החל מחודש פברואר האחרון, נצפתה תופעה סיסמית חריגה בדרום לבנון, בה הורגשו לא פחות מ-500 רעידות אדמה "קטנות" בעוצמה של לפחות 2 בסולם ריכטר. "בעשרת הימים האחרונים של חודש מאי ותחילת יוני, התגברה העוצמה והרעידות הורגשו אף בצפון הארץ". לדבריו, מחקרים רבים שהוצגו ע"י המכון הגאופיזי, הראו כי שינוי בקצב הפעילות מעלה את ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה חזקה יותר.

עוד אמר כי להערכת הוועדה הבינמשרדית להערכות לרעידות אדמה, "עולה ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה בעוצמה של 6 (בסולם ריכטר) בדרום לבנון אשר תשפיע בעיקר על יישובי צפון מדינת ישראל (חיפה וצפונה), כולל הרס מבנים ותשתיות".

בתגובה למכתב, הגיב היום דובר בית החולים רמב"ם בחיפה, בהודעה צינית לעיתונות: "מבחינת תשתיות ומבנים, נכון לעכשיו אף אחד ממבני המרכז הרפואי לא בנוי על-פי תקנים מודרניים לעמידות בפני רעידות אדמה. ארבעת המבנים הראשיים ברמב"ם הם מבנה אדמיניסטרטיבי שנבנה ב-1860, מבנה אשפוז שנבנה ב-1938, מבנה אשפוז שנבנה ב-1973 ומבנה אשפוז שנבנה ב-1982.

"קרוב לוודאי שברעידת אדמה חזקה ממש, יעזרו בעיקר תפילות, ומבחינה זו רמב"ם הוא בית החולים המוכן ביותר בישראל. לפני שלושה חודשים חנכנו חדר תפילה מוסלמי, שיחד עם בית הכנסת הוותיק יותר, מספק כיסוי של לפחות 90% מהזיהוי הדתי של הצוות ושל המאושפזים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד