י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ברק אישר להרחיב את הישיבה ב'בית רומנו'

התחלת הבנייה בישיבה בחברון מעוכבת זה שנים רק בגלל ששר הביטחון לא אישר אותה. פרויקט הבנייה שאושר משמעותי: בניית אגף נוסף לישיבה שישמש כפנימייה לתלמידים

צלם: מיכאל יעקובסון
צלם: מיכאל יעקובסון

שר הביטחון אהוד ברק אישר בשבוע שעבר בניית פנימייה בישיבה שבבית רומנו בחברון. כך מדווח עיתון 'הארץ'. הידיעה על האישור שנתן ברק הגיעה לאוזניהם של ראשי הישיבה רק בעקבות פניית 'הארץ' והם הגיבו עליה בהפתעה.

לדבריהם, התחלת הבנייה מעוכבת זה שנים רק בגלל ששר הביטחון לא אישר אותה. ממלא מקום מנהל הישיבה, הרב חננאל אתרוג, אומר שקודמו של ברק בתפקיד, ח"כ עמיר פרץ, סירב לחתום על האישור המיוחל.

"אנחנו עובדים על זה כבר כמה שנים", אמר. לדבריו, מה שעיכב את הפרויקט "זו בעצם רק חתימה לאקונית, חתימה סתמית".

בבית רומנו, שנבנה בשנות השמונים של המאה ה-19, ובו שכנה ישיבת חב"ד עד פרעות תרפ"ט, פועלת ישיבת 'שבי חברון'. כיום לומדים בה כ-250 תלמידים. המקום שב לידי יהודים לאחר רצח ששת היהודים ליד בית הדסה ב-1981.

פרויקט הבנייה שאושר משמעותי: בניית אגף נוסף לישיבה, מבנה רב-קומתי, צר וגבוה, שייבנה בצמוד לקיר קיים וישמש כפנימייה לתלמידים.

בניית הישיבה תוכננה עוד בשנות ה-90, אך שונתה כמה פעמים. השינויים שנערכו בתוכנית הבנייה הצריכו את אישורה מחדש ואת אישורו של שר הביטחון. אישור זה, כאמור, לא ניתן במשך שנים, עד השבוע שעבר.

מלשכת שר הביטחון נמסר ל'הארץ', כי "מדובר באישור להרחבה ולא לבניית מבנה חדש. כל האישורים ניתנו על פי הנהלים ועל פי חוק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד