י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בבקשה, לא בשבת

יוזמה חדשה של תלמידים דתיים: כותבים על בחינת הבגרות "בוחן יקר, נא לא לבדוק את המבחן בשבת". 600 תלמידים כבר חתמו

תיכון. צילום אילוסטרציה
תיכון. צילום אילוסטרציה


בודקי מבחני הבגרות המקבלים לידיהם בימים אלה את בחינות של תלמידי י"ב, צפויים להבחין במשהו שונה במקצת בטפסים: לצד מספרי תעודות הזהות יהיו גם תלמידים שבראש טופס הבחינה שלהם תתנוסס בקשה בזו הלשון: "בוחן יקר, נא לא לבדוק את המבחן בשבת‭."‬

מדובר ביוזמה של תלמידים דתיים. בעצומה, עליה חתמו כבר יותר מ־600 תל־מידים, מתבקשים השמיניסטים הדתיים לפנות לבוחן ולבקש ממנו לבדוק את הבגרות ביום חול. כך יימנע חילול שבת.

"בדרך כלל מורה הבודק בחינות בגרות, מקבל ביום חמישי ערימה גדולה של מבחנים ועליו להחזירם ביום ראשון, וכך לעשרות ואולי מאות בודקי בחינות בגרות, אין ברירה אלא לבדוק את הבחינות בשבת קודש‭,"‬ נכתב בעצומה. "מטרת העצומה היא לעצור את הביזיון והמנהג המגונה הזה, ולהפעיל לחץ על אגף הבחינות של משרד החינוך להוציא הוראה שלא לבדוק בגרויות בשבת.

"מעבר לכך, אפשר גם לרשום על העמוד הראשון של כל בחינת בגרות: 'בוחן יקר, אני מבקש ממך שלא לבדוק את בחינת הבגרות שלי בשבת".

את העצומה יוצאת הדופן חותמים יוזמיה בקריאה הבאה לתלמידים הדתיים: "יכול להיות שלא יתייחסו לבקשתכם באופן פרטי, אבל אם עשרות אלפי תלמידים דתיים ומסורתיים יכתבו בקשה כזו בתחילת המבחן, סיכוי גדול שהיא תוביל להפסקת המנהג המגונה הזה‭." ‬
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד