י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"תפסיקו להפריד בין אשכנזיות וספרדיות!"

משרד החינוך מאיים בשלילת רשיונו של בית ספר "בית יעקב" בעמנואל אם לא תבוטל ההפרדה המונהגת בו בין תלמידות מזרחיות לאשכנזיות. במסגרת ההפרדה, בית הספר פוצל לשני חלקים

בית ספר לבנות (צילום אילוסטרציה: דוב האזרחי)
בית ספר לבנות (צילום אילוסטרציה: דוב האזרחי)



משרד החינוך מאיים בשלילת רשיונו של בית ספר "בית יעקב" בעמנואל אם לא תבוטל ההפרדה המונהגת בו בין תלמידות מזרחיות לאשכנזיות. בכך יש שינוי בעמדת המשרד, שעד עתה נטה לקבל את עמדתו של מרכז החינוך העצמאי, שאליו משתייך בית הספר, כי ההפרדה הינה "מגמה חדשה" על בסיס לימודי ודתי, ולא גזעני.

בפברואר האחרון הגישה העמותה החרדית "נוער כהלכה" בג"ץ נגד משרד החינוך ומרכז החינוך העצמאי בטענה לאפליה בוטה בבית ספר. לפי העתירה, בתחילת שנת הלימודים הנוכחית החליטה הנהלת המוסד לפצל אותו ולהעביר את רוב התלמידות האשכנזיות לכיתות נפרדות. מבנה בית הספר חולק לשניים, נקבעו כניסות שונות לבנות ממוצא אשכנזי ומזרחי. כמו כן הונהגה תלבושת אחידה שונה.

מנכ"לית משרד החינוך שלומית עמיחי דורשת כעת מרשת החינוך העצמאי להחזיר את המצב בבית הספר לקדמותו, אלא אם כן מרכז החינוך העצמאי יציג תוכנית לימודים וקריטריונים ברורים לאותה "מגמה חדשה". המכתב, שנשלח לפני כשבועיים, לא זכה עד כה לתגובה של החינוך העצמאי.

מקור: הארץ

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 416 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד