י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איש הצלה חרדי? אל תגיש עזרה!

עוד ניסיון להצר את צעדיהם של אירגוני ההצלה החרדיים. הצעת חוק חדשה קובעת: רק בעל ידע בעברית ובאנגלית, ובעל 12 שנות השכלה, יוכל לשמש כחובש. בזק"א וב'איחוד הצלה' נערכים למאבק

לא רוצים אותם. מתנדבים חרדיים בתאונה קשה (צילום: דוברות זק"א)
לא רוצים אותם. מתנדבים חרדיים בתאונה קשה (צילום: דוברות זק"א)

ושוב: צרות עין נגד מתנדבי ארגוני ההצלה החרדיים. הצעת חוק 'עזרה ראשונה' שהוגשה על ידי ח"כ אריה אלדד עלול למנוע מהמתנדבים החרדים של כל ארגוני ההצלה החרדים, מלהמשיך להגיש עזרה ראשונה.

בדיון שהתקיים בועדת הרווחה והבריאות של הכנסת, להכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה, וזאת אחרי שהיא עברה כבר בקריאה טרומית, הוזמנו יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב ויו"ר איחוד הצלה זאב קשש. מעיון בהצעת החוק מיהר יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב לעלות על המוקשים הטמונים בהצעת חוק זה.

הצעת החוק באה להסדיר לראשונה מי מוסמך להגיש עזרה ראשונה ומי מוסמך להכשיר מגיש עזרה ראשונה, כמו גם מיהו 'חובש' או 'פראמדיק'.

בין התנאים לקבלת רישיון חובש כפי שנאמר בהצעת החוק הם כדלהלן: "הוא אזרח או תושב ישראל. בעל השכלה של שתים עשרה שנות לימוד לפחות. בעל ידע בסיסי בעברית ובאנגלית". דהיינו, חובש שהשכלתו היא תורנית ואת שנות לימודיו הוא עשה בת"ת ובישיבה, או חובש היודע רק שפות "אידיש" ו"עברית", לא יוכל לפי הצעת החוק לשמש כחובש.

בדיון ב'ועדת הרווחה והבריאות' סוכם שתוקם ועדה של ארבעה ח"כים, שתרכז את ההסתייגויות השונות ותביא אותם לדיון בישיבה נוספת של הוועדה. ארגון זק"א ו'איחוד הצלה' שכרו את שירותיו של עו"ד דרור שוסהיים, שירכז ויגיש את ההסתייגויות של הארגונים והמתנדבים החרדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד