י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

משרד הבריאות: להרחיק ילדים מסלולרי!

בעקבות מחקר אמריקני, ממליץ המשרד: להימנע משיחות ארוכות באזורים בהם הקליטה נמוכה, לא לשאת סלולרי בכיס ולא להשתמש באוזנייה אלחוטית

משרד הבריאות: להרחיק ילדים מסלולרי!

משרד הבריאות פרסם היום (א) שורה של הנחיות הקשורות שימוש בטלפונים סלולריים. זאת בעקבות פרסום הביניים של מחקר חדש המתבצע בארה"ב, לפיו השימוש בטלפון סלולרי עלול להגדיל את הסיכון לחלות בסרטן המוח.

בין ההמלצות של משרד הבריאות: להשתמש ברמקול או בדיבורית אישית או באוזנייה שאינה אלחוטית בזמן השיחה; להרחיק את הטלפון הסלולרי מהגוף ולא לשאת אותו בחגורת מכנסיים, בכיס או על הצוואר; באזורים בהם הקליטה חלשה יש להמעיט בדיבור.

בנוסף, ממליץ משרד הבריאות לצמצם במידת האפשר את חשיפת הילדים לטלפונים סלולריים, ולשקול את גיל התחלת השימוש. עם זאת, במשרד הבריאות מדגישים כי אין כיום כל מידע מהימן אודות ההשפעות המדויקות של הקרינה הסלולרית על בריאות המשתמשים, אך במקביל התחום נחקר.

גם בישראל מתנהל מחקר אודות השפעות הטלפונים הסלולריים. המחקר אמנם טרם הסתיים, אך כבר כעת ניתן לומר כי שימוש מתמשך בטלפונים הסלולריים גורם לעליית הסיכון להתפתחות גידולים בבלוטת הרוק. סיכון זה בולט בעיקר בקרב אנשים, המדברים לאורך זמן ובאינטנסיביות במכשיר הסלולרי, וכן בקרב משתמשים המתגוררים באזורים בהם קיים מיעוט יחסי של אנטנות.

כבר היום, למרות שטרם הסתיימו המחקרים, ידוע כי לשימוש בטלפונים סלולריים יש השפעות בריאותיות אחרות, פרט לסרטן. חוקרים משערים, כי שימוש בטלפון הסלולרי גורם לתופעות פיזיולוגיות, כמו כאבי ראש, עייפות, הפרעות שינה, פגיעה בזיכרון, אך כל אלה טרם הוכחו במחקרים מדעיים מבוססים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד