ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סקר: 100% מהחרדים בעד תלבושת אחידה

הסקר, שנערך על ידי מותג הכביסה Tide, מגלה עוד: הצבע המועדף על ההורים לתלבושת אחידה הינו - כחול. הנשים תומכות יותר מהגברים

תלבושת אחידה במאה שערים. צילום: מנח זרקא
תלבושת אחידה במאה שערים. צילום: מנח זרקא




לעומת 87% (!) מהמגזר הכללי




סקר שנערך על-ידי מותג הכביסה המוביל Tide, של תאגיד פרוקטר אנד גמבל, לרגל החזרה לביה"ס, באמצעות מכון המחקר 'מותגים', מגלה כי 100% מהנשאלים בקרב המגזר החרדי מעוניינים כי ילדיהם ילבשו תלבושת אחידה לבית הספר, לעומת 87% מהנשאלים מקרב המגזר הכללי.

הסקר מוכיח כי דווקא הנשים, המקפידות בדרך כלל על מראה מגוון, הן אלו התומכות יותר מגברים בלבישת התלבושת האחידה (98.2% מול 84% לגברים).

ולשאלת השאלות: באיזה צבע הייתם מעדיפים את התלבושת האחידה? הצבע הכחול מוביל בראש עם 48.3% ובפער גדול אחריו התכלת 10.4%. הלבן במקום השלישי עם 8.4%, כשאת המקום האחרון תופס דווקא הצבע הוורוד (1.2%). 8% ציינו כי אין להם העדפות בצבע התלבושת.

במגזר הכללי, הועלה נתון מעניין נוסף מן הסקר, דווקא מפריך סטיגמות: מי שמוביל בדרישה לתלבושת אחידה עבור ילדי ביה"ס, הם דווקא בעלי ההכנסה הגבוהה ובעלי ההשכלה הגבוהה ביותר (88%). כנראה שבעלי הממון אינם מעוניינים שילדיהם יבלטו בבגוד ממותג, ומעדיפים להנחיל ערכי שוויוניות וצניעות לדור הבא.

הסקר נערך לקראת שנת הלימודים החדשה, לרגל הצגת מארז ייחודי המתאים לשימוש במהלך כל שנת הלימודים של 6 ק"ג + 1 ק"ג חינם, זאת לנוכח בדיקות שהעלו כי במהלך שנת לימודים מכבסים כ- 26 פעמים את תלבושת ביה"ס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד