י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ארה"ב: חרדים הונו חרדים ב-100 מיליון דולר

בעלי חברת Wextrust, יוסף שרשבסקי וסטיב ביירס, נעצרו אתמול בחשד שהונו כ-1,200 משקיעים בארץ ובחו"ל, מרביתם חרדים. הם חשודים כי ניתבו כספים מהשקעה להשקעה באופן לא חוקי. כל הפרטים

הונאת ענק. יוסף שרשבסקי (צילום: 'וואס איז נייעס')
הונאת ענק. יוסף שרשבסקי (צילום: 'וואס איז נייעס')

הונאת ענק נחשפה בארה"ב. בעלי חברת Wextrust החרדיים חשודים כי הונו לקוחות שהשקיעו אצלם בסך מאה מיליון דולר. ההונאה, על פי החשד, בוצעה באמצעות גלגול כספים בלתי חוקי במסגרתו הועברו כספים מהשקעה אחת לחברתה שלא בידיעת המשקיעים.

רוב לקוחותיה של חברת Wextrust הינם חרדים מהארץ ומחו"ל. עיקר פעילותה של החברה מתבצעת בארה"ב, אך לחברה יש משרדים גם בארץ. על פי נתונים שפורסמו, מדובר ב-1,196 משקיעים אותם הונו בעלי החברה.

בעלי Wextrust, סטיב ביירס ויוסף (ג'וזף) שרשבסקי, נעצרו אתמול (ב) בארה"ב על ידי ה-FBI. הם חשודים בכך שבאופן שוטף וכמדיניות הם השתמשו ברווחי השקעה אחת למטרת השקעה נוספת. התוצאה: הכסף שהיה אמור להגיע למשקיעים, נעלם. בנוסף, הם חשודים כי לקחו לכיסם סכומים גדולים מכספי המשקיעים.

על פי דיווחים שנמסרו בארה"ב, הכספים שבכל זאת הועברו למשקיעים, נלקחו מהון שגויס ממשקיעים אחרים למטרת השקעות נוספות. בנוסף, החברה גייסה כספים רבים עבור השקעות שמעולם לא בוצעו.

יוסף שרשבסקי כבר הואשם בשנת 2003 בהונאת בנק בארה"ב. עם זאת, הוא ידוע כפילנתרופ גדול, התורם מיליוני דולרים לישיבות ומוסדות תורה וחסד בארץ ובחו"ל.

קישורים:
לדיווח (אנגלית) באתר 'וואס איז נייעס'
דיון בנשא בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד