י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דנקנר ו'הרנטגן' יממנו את הצלה ישראל

ארגון 'הצלה ישראל' קם לתחיה. איש העסקים נוחי דנקנר, באמצעות רבו, הרב איפרגן, יממן את פעילותו. בשבועות האחרונים ניסו גורמים שונים, בהם ח"כ חרדי, לטרפד את המהלך. גרוסברגר: "אין תגובה"

'הרנטגן, הרב יעקב ישראל איפרגן, בכניסה למשרדי הצלה ישראל, היום (צילום: כתב 'בחדרי חרדים')
'הרנטגן, הרב יעקב ישראל איפרגן, בכניסה למשרדי הצלה ישראל, היום (צילום: כתב 'בחדרי חרדים')



'הצלה ישראל' חוזרת למשחק. איש העסקים נוחי דנקנר החליט 'לאמץ' את הארגון ולממן את עלויות פעילותו. השבוע נחתם ההסכם באופן סופי. וכך, לאחר חודשים ארוכים בהם היה הארגון בקשיים כלכליים וכמעט קרס, נראה כי הוא 'שב מן המתים' וחוזר לפעילות שוטפת ומלאה.

דנקנר, בהשפעת רבו, הרב יעקב ישראל איפרגן מנתיבות – 'הרנטגן', החליט להיכנס לעובי הקורה ולתחזק את פעילותו השוטפת של הארגון. המהלך החל להתגלגל בשבועות האחרונים, לאחר שכמה גורמים פנו לרב איפרגן ודיווחו לו על מצבו הכלכלי הקשה של הארגון.

הרנטגן בישיבה עם ראשי הצלה ישראל, היום (צילום: כתב צילום: הרנטגן בישיבה עם ראשי הצלה ישראל, היום (צילום: כתב
הרנטגן בישיבה עם ראשי הצלה ישראל, היום (צילום: כתב 'בחדרי חרדים')




ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גורמים מסוימים ששמעו על התכנית המתרקמת, ניסו להניא את ה'רנטגן' ודנקנר מלהוציאה לפועל. אחד מחברי הכנסת של 'יהדות התורה' שוחח בעניין עם השניים וביקשם לסגת מההצעה. במקביל, הופעלו לחצים כבדים, חלקם דרך רשם העמותות, על מנת לטרפד את המהלך.

נוחי דנקנר, שזעם על הניסיונות להניאו ממתן תרומה ללא כוונות עסקיות, מסר לראשי 'הצלה ישראל' המחאה בסכום גדול למטרת רכישת 10 אופנועי הצלת-חיים חדשים. זאת עוד לפני שחתם באופן סופי על התחייבותו למימון פעילות הארגון.

ההסכם נחתם סופית, כאמור, השבוע. הבוקר (ה) הגיע הרב איפרגן למשרדי 'הצלה ישראל' בירושלים, בכדי לסכם עם ראשיו על המהלכים הבאים. איש העסקים והרב ימונו כחברי נשיאות הארגון. על פי הנראה כעת, מנכ"ל הארגון הנוכחי, שמשי גרוסברגר, שמונה לפני כמה חודשים , יישאר בתפקידו. כנ"ל לגבי יו"ר 'הצלה ישראל', דוד (דוקי) גרינוולד.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי על פי סיכומים מוקדמים, הקשר בין הארגון לתורם יהיה אך ורק באמצעות הרב איפרגן. לדנקנר לא תהיה כל שליטה או השפעה על מהלכי או תקציבי 'הצלה ישראל'. פנינו למנכ"ל הארגון, שמשי גרוסברגר, והוא מסר בתגובה: "בשלב זה אין תגובה".

קישורים:
המידע הראשון בנושא פורסם בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד