י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הושחת העירוב המהודר בשכונות קרית יובל וקרית מנחם

שונאי דת השחיתו את העירוב המהודר שהותקן באחרונה במהלך השבת. עשרות מתושבי השכונות, שאורגנו מבעוד מועד, עקרו את עמודי העירוב בזה אחר זה

השחתת והצתת העירוב
השחתת והצתת העירוב


בשכונות החרדיות בירושלים זועמים על חילול שבת מאורגן על-ידי שונאי דת בעיר, במהלכו השחיתו את העירוב המהודר שהותקן באחרונה בשכונות קרית יובל וקרית מנחם. השחתת העירוב בוצעה בעצם יום שבת קודש שעברה, על-ידי תושבים חילונים שעינם צרה בהתפתחות השכונה והתיישבות אנשים שומרי מצוות באיזור.

לאור האיכלוס המתמשך בפאתי שכונת בית וגן, המגיע עד לשכונת קרית יובל, ולאור הבקשות הרבות מזה שנים רבות להתקנת עירוב שיכלול את שכונת עין כרם ויצרפה לירושלים, הושקע מאמץ רב ובהשקעה כספית גדולה הוקמו עמודי וחוטי עירוב, המקיפים את השכונות הדרום מערביות של העיר וכוללים את בית החולים 'הדסה עין כרם'.

כבר לפני השבת נודע על המזימה לארגן תושבים שיחבלו בעירוב החדש, שהותקן בדי עמל ולאחר השקעה אדירה.

נציגי הציבור בהם ח"כ יעקב ליצמן ואורי מקלב, וכן חברי מועצת העיר שלמה רוזנשטיין ושמואל יצחקי, פנו למפקד מחוז ירושלים ניצב אהרן פרנקו ודרשו למנוע את הפגיעה המתוכננת בעירוב, מה שיהווה חילול שבת קודש ופגיעה איומה בציבור שומרי התורה והמצוות, זאת לבד מגרימת נזק כספי כבד למקימי העירוב.

ניסיונות המניעה לא צלחו ולצערם של העסקנים, מזימתם של שונאי הדת הצליחה והעירוב הושחת ונעקר בעצם יום השבת בברוטאליות. עשרות מתושבי השכונות שאורגנו מבעוד מועד עקרו את עמודי הערוב בזה אחר זה, תוך הכשלת הציבור התורתי הגדול באיזור לטלטול ללא עירוב.

מיד עם קבלת הידיעה, עם צאת השבת, התכנסו עסקני העירוב המהודר לכינוס דחוף, בה הובעה מחאה נמרצת על חילול השבת קודש ופגיעה בצרכי הציבור החרדי בשכונות אלו.

במהלך הכינוס קיבלו הוראה מטעם רבני העירוב להגשת תלונה במשטרה על המעשה החמור. לקראת השבת הבאה קיימת דריכות רבה עם השלמת תיקון העירוב החדש וכן נמשכים המאמצים לסכל את המזימה, לבל תחזור על עצמה בשבת הקרובה ח"ו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד