י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שופט: "לא מתערב בסכסוך בסאטמר"

הסכסוך בין שני פלגי סאטמר הגיע לבית המשפט המחוזי בניו יורק בתביעות הדדיות ובתביעות ייצוגיות. השופט קבע: "איני יכול להתערב בשאלות הנהגה פנימיות או בזכות השימוש בשם 'ייטב-לב'"

מאבק הירושה. האדמו"רים מסאטמר (צילום: אתר וואס איז נייעס)
מאבק הירושה. האדמו"רים מסאטמר (צילום: אתר וואס איז נייעס)



המחלוקת בסאטמר, שהגיעה עד לבית המשפט המחוזי בניו יורק, אינה שפיטה. כך קבע שופט בבית המשפט. בהחלטתו, הוא מתנער מהמחלוקת בחסידות סאטמר. ההחלטה המנומקת נפרשת על פני 10 עמודים.

השופט ציין, כי בית המשפט אינו יכול להתערב בהנהגת החסידות, ולכן דחה את התביעה הייצוגית שהוגשה לבית המשפט, להשיב את הכספים שהתקבלו ממכירת המקומות בבית הכנסת החדש שנבנה ב'בדפורד אבניו' בברוקלין. כמו כן הוא דחה תביעה ייצוגית נוספת שהוגשה נגד קהילת 'ייטב לב'.

השופט ציין בהחלטתו, כי רק צד אחד משמר את הסטטוס קוו המתבסס על פסיקה קודמת של בית המשפט, וכתב כי לא ניתן למנוע מאף אחד מהאחים לנהיג קהילה שתתקרא בשם 'ייטב לב'. בכך נסתם הגולל על המאמצים המשפטיים הגדולים שהפעילו שני הצדדים.

הסכסוך הוא על רקע הנהגת החסידות, הזכות לשימוש בשמה ובעלות על נכסיה הרבים הנאמדים בסכומי-כסף גדולים. כיום, מפוצלת חסידות סאטמר בארה"ב לשני חלקים. האחת בהנהגת הרב אהרן טייטלבום (מהר"א מסאטמר) והשנייה בהנהגת אחיו, הרב זלמן לייב טייטלבום (מהרז"ל מסאטמר).

מקור הידיעה: VIN

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד