י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כפר-חב"ד: מנחם פיליפ צילם סרט - וסולק

מנחם פיליפ, חרדי לשעבר, הגיע הבוקר עם צוות ענק לכפר-חב"ד בכדי לצלם סרט • משהתברר תוכנו האנטי-חרדי של הסרט, הצוות סולק • מה חיפש שם יהודה גרובייס? "באתי לפרוק ציוד" • סיקור ותמונות

הויכוחים בכפר, הבוקר (צילום: עוזי ברק - קן עיתונות דתית)
הויכוחים בכפר, הבוקר (צילום: עוזי ברק - קן עיתונות דתית)



דרמה לא קטנה התרחשה הבוקר (ג) בכפר-חב"ד, השליו בדרך כלל. הזמר לשעבר מנחם פיליפ, ש'חזר בשאלה' לפני כמה שנים, הגיע לכפר במטרה לצלם סרט בו משתתפים שחקנים המחופשים לחרדים. הצילום תוכנן להתבצע בתוך בית הכנסת המרכזי בכפר חב"ד.

למקום הגיעה משאית גדולה ובה ציוד צילום רב, וכן כ-40 שחקנים וניצבים שהתכוננו להשתתף בצילומים. תושבי הכפר שראו את המתרחש, לא אמרו דבר, אך בהמשך, בעוד הבמאי מסביר לשחקנים את תפקידם, נחשף תוכן התסריט המתוכנן ואז פרצה סערה.

על פי התסריט, מדובר בתלמידי ישיבה חרדית היושבים על מקומם ולומדים תורה, כשתוך-כדי התנהלות רגילה מצולמים מעשים מגונים כאלו ואחרים בין התלמידים. למקום אף הובאו מגבעות וחליפות מסוגים שונים עבור השחקנים.

פיליפ (קיצוני משמאל) ואנשי הצוות (צילום: עוזי ברק - קו עיתונות דתית)צילום: פיליפ (קיצוני משמאל) ואנשי הצוות (צילום: עוזי ברק - קו עיתונות דתית)
פיליפ (קיצוני משמאל) ואנשי הצוות (צילום: עוזי ברק - קו עיתונות דתית)




משהתבררה העובדה כי מדובר בסרט אנטי-חרדי על סף האנטישמי, הוחלט בכפר שלא לאפשר את ביצוע הצילומים. לאחר חילופי צעקות ואפילו חילופי מהלומות, התקפלו השחקנים, הצלמים וכל הצוות ועזבו את המקום.

תושב הכפר שהיה עד למהומה מתחילתה ועד סופה, אמר ל'בחדרי חרדים': "פיליפ חשב לנצל את הסובלנות הידועה שלנו, חסידי חב"ד. אני חושב שגם הוא הבין שיש גבול לכל תעלול. אם היה קורה מקרה כזה בלהבדיל, מסגד ערבי, הבחור היה נשלח לבית חולים אם לא גרוע מזה".

יצוין, כי גם השחקן החרדי יהודה גרובייס היה במקום. הוא בא לזירת הצילומים לסייע לידידו מנחם פיליפ, ובהמשך, כשהתפתחה המהומה, ניסה לפשר בין הצדדים. רבים בכפר תמהו מה חיפש השחקן החרדי במקום והאם אלו הם חבריו.

בתגובה לאתר col, מסר גרובייס: "פיליפ התקשר אלי וביקש ממני, כחבר, לעזור לו להוציא את הציוד. התחלתי לפרוק את הציוד, וביקשתי לראות את התסריט. אז חשכו עיני. הודעתי למני (פיליפ) שאני עוזב את המקום לאלתר".

לגבי התוכן הבעייתי הוא מסר: "לא היה לי שמץ של מושג על תוכן הסרט, ואני מצטער מאוד שנקלעתי לכל הסיטואציה המביכה הזו. הפילו אותי בפח. פשוט כך. יש לי חברים רבים בכפר-חב"ד, וצריך להיות מטומטם כדי לסייע במודע לסרט שכזה".

למרות דבריו של גרובייס, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוא היה במקום בשל מעורבות ישירה בהפקת הסרט ואף מילא תפקיד חשוב בתיווך עבור פיליפ. חשוב לציין, כי כל ניסיונות 'בחדרי חרדים' לברר מי עומד מאחורי מתן הרשות העקרונית לצלם את הסרט בתוך בית הכנסת, עלו בתוהו.

תמונות נוספות מזירת האירוע, הבוקר בכפר=חב"ד (צילומים: עוזי ברק - קו עיתונות דתית)





















































קישורים:
דיווח ודיון בנושא בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד