י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מדוע מועמד ש"ס מחריב ישיבה?

זעם ותדהמה: עיריית אור-יהודה החלה בהריסת מתחם המיועד לישיבת 'ברכת יצחק'. דוד יוסף, ראש העיר הנוכחי ויוזם המהלך, זכה לתמיכת ש"ס והגר"ע יוסף בבחירות. בישיבה רותחים: "לא נשתוק". כל הפרטים

התנכלות. תוצאות ההרס במתחם. בתמונה הקטנה: ראש העיר, דוד יוסף
התנכלות. תוצאות ההרס במתחם. בתמונה הקטנה: ראש העיר, דוד יוסף



התנכלות חסרת תקדים לישיבה חרדית. עיריית אור-יהודה החלה הבוקר (ד) בהריסת מבנה המיועד לישיבת 'ברכת יצחק' השוכנת בעיר. בישיבה טוענים כי ראש העיר החדש, דוד יוסף, מתנכל לישיבה בשיטתיות מאז עלה לכיסאו. יוסף נתמך על ידי ש"ס במערכת הבחירות האחרונה.

מדובר במתחם גדול, השוכן על פני 3,000 מטרים רבועים. המבנה נמסר לישיבה על ידי ראש העיר הקודם באור-יהודה, יצחק בוקובזה. לדברי אנשי הישיבה, בידם אישורים תקינים על החלטת העירייה להעביר לידיהם את המקום, והנהלת הישיבה אף השקיעה בהכשרתו ובשיפוצו כספים רבים.

אחד מרבני הישיבה בוחן את ההרס, הבוקר (צילום: הגולש בוחן כליות)צילום: אחד מרבני הישיבה בוחן את ההרס, הבוקר (צילום: הגולש בוחן כליות)
אחד מרבני הישיבה בוחן את ההרס, הבוקר (צילום: הגולש בוחן כליות)




מנהל הישיבה הרב אליהו פרויליך, תיאר בשיחה לכתב 'בחדרי חרדים' את פרטי הפרשה החמורה. "ישיבת ברכת יצחק קיימת באור-יהודה מזה 21 שנה. בישיבה 300 תלמידים וכפול מהמספר הזה – בוגרים, כן ירבו", פותח פרויליך. "לפני כ-15 שנה קיבלנו בניין מהעירייה, וזה הבניין בו שוכנת הישיבה כיום.

"הכל התנהל כרגיל, עד שלפני 3 שנים פנה אלינו ראש העיר, בוקובוזה, וביקש שנפנה את הבניין לצורך מכירתו. בתמורה, כך הובטח, תקבל הישיבה את מתחם תיכון 'רוגוזין' שנסגר מחוסר פעילות באותה עת. לאחר דיונים בנושא הבענו הסכמה, והנושא הובא למועצת העיר.

"בישיבת העירייה דאז, הוחלט לאשר את המהלך. העניין כולו מתועד בפרוטוקול אותה ישיבה וחתום במסמך רשמי על ידי ראש העיר. על פי ההחלטה, בתום התהליך אנו אמורים להחזיר לעירייה את המבנה הנוכחי.

בניגוד להחלטה מפורשת של העירייה (צילום: הגולש בוחן כליות)צילום: בניגוד להחלטה מפורשת של העירייה (צילום: הגולש בוחן כליות)
בניגוד להחלטה מפורשת של העירייה (צילום: הגולש בוחן כליות)




"המבנה של תיכון רוגוזין ותכנונו הפנימי לא התאים לצרכי הישיבה. בשל זאת, שיפצנו את המקום בשלוש השנים האחרונות במטרה להתאים אותו לישיבה. דהיינו: הכשרת פנימיה, חדרי שיעורים, חדר אוכל ועוד. בשיפוצים הושקעו עד היום בין חצי מיליון ל-750 אלף שקל.

"לפני כשנה וחצי, לאחר כניסתו של דוד יוסף ללשכת ראש-העיר, הוא הוציא צו הפסקת עבודה מינהלי, בטענה שהקצאת הבניין בוצעה בדרך לא חוקית. לאחר מאמצים רבים, חזר בו מר יוסף מהטענה, ואיפשר את המשך העבודות במקום. הוא אף הגיע לביקור בישיבה, ויישב עמה את ההדורים.

"לפני כמה שבועות הוא עוד הבטיח לסייע לנו. אך הבוקר, בהפתעה גמורה, הגיעו למתחם רוגוזין דחפורים מטעם העירייה והחלו בהריסת המתחם, זאת לאחר שראש העיר הורה על הוצאת צו-הריסה". הרב פרויליך מבטיח להשיב מלחמה עד אשר תוסר הגזירה.

כאמור, בידי הישיבה מסמכים חתומים מראש העיר הקודם וכן החלטת מועצת העיר המורה על העברת מתחם רוגוזין לטובת הישיבה. חכי"ם חרדים ועסקנים רבים התערבו בשעות האחרונות במקרה החמור, ובישיבה מקווים כי הפיתרון יימצא עד מחר. אם זה לא יקרה – ההרס יימשך.

באשר לראש העיר, דוד יוסף, חשוב לציין כי מדובר במועמד שרץ לעירייה ברשימה עצמאית במשך שנים רבות אך נכשל תמיד בבחירות. לפני כשנה וחצי התקיימו בעיר בחירות מקומיות, ויוסף קיבל את תמיכתם של מפלגות ש"ס והליכוד. בנוסף, הוא הציג במסגרת הקמפיין מכתב תמיכה מהרב עובדיה יוסף.

תגובת עיריית אור-יהודה לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה.

קישורים:
דיווחים בנושא - בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד