י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'הנשמה לך' - אהוד בנאי • להאזנה

הדיסק החדש של אהוד בנאי, 'שיר חדש', כולל שירים ותפילות הנודדות בין שבח לבקשה ובין שמחה לתחינה. לפניכם הסינגל 'הנשמה לך' - עם פתיחה שהוקלטה במיוחד עבור 'בחדרי חרדים' • חשיפה ראשונה

'הנשמה לך' - אהוד בנאי • להאזנה

אהוד בנאי משיק את השיר הראשון מתוך הדיסק החדש 'שיר חדש'. 'הנשמה לך' הינו חלק מדיסק שלם המורכב מעיבודים חדשים למנגינות הותיקות והטובות עליהן גדלנו. דברי הפתיחה של אהוד בנאי לפני השיר הוקלטו במיוחד עבור 'בחדרי חרדים'.



בנאי בעיבודיו הייחודיים ובקולו המרטיט, מצליח להמתיק, לרגש ובעיקר לתת פרשנות ונופך אישי לאותם שירים שחשבנו שהכרנו. לפני ביצוע השיר, הקליט בנאי מספר מילים אישיות, מתוך הלב, על הסינגל, תוכנו ועל מחבר הלחן, ר' שלוימל'ה קרליבך.

מילדותי נמשכתי. אהוד בנאיצילום: מילדותי נמשכתי. אהוד בנאי
מילדותי נמשכתי. אהוד בנאי

"את שירתו של רבי שלמה קרליבך אני אוהב מאז שהייתי נער. תמיד הערכתי מאוד את היכולת שלו לקחת פסוק אחד ולהלחין אותו בלחן פשוט, מעגלי, עמוק, שפותח את הלב ויכול להמשך בלי סוף, עוד ועוד".

"המילים האלו, מתוך סדר הסליחות, פונות בתחינה אל הקב"ה, אתה שבראת את הגוף, ונפחת את הנשמה, אנא חוס על עמלך. אני שומע בתוך הניגון הזה קינה עמוקה על כל מכאובי הגלות המרה, וכמיהה גדולה לגאולה ולישועה".

אהוד בנאי מספר על האלבום החדש, 'שיר חדש': "עוד מילדותי נמשכתי לפיוטים ששמעתי בבית סבא ובבית הכנסת המשפחתי בירושלים של העדה הפרסית. לפני כחמש עשרה שנים התחלתי לפקוד את בתי הכנסת שבשכונתי, התימני והאשכנזי, וגיליתי עולם חדש ומרתק של זמירות.

"כבר שנים אני נושא איתי את הרעיון לכנס קצת מהמזמורים האלה לאלבום אחד, והנה סוף- סוף החלום הזה מתגשם והאלבום בשעה טובה יוצא לאור".

הפשטות והתום המתפרצים מגרונו של בנאי, יוצרים אצל המאזין כמיהה לעוד.כל שנותר לנו לעשות הוא לעצום עיניים, לתת לעצמנו להתחבר ולהרגיש, והמוסיקה של אהוד תעשה את שלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד