י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הדרך אל הבית הלבן עוברת בחצרות החסידים

ג'ון מאקיין מתכוון לבקר בבתי האדמו"רים בערב ראש השנה. הסיבה הרשמית: "לברך את גדולי המנהיגים לקראת השנה החדשה". הסיבה האמיתית: לקבל את ברכתם ותמיכת האדמו"רים לקראת הבחירות

מקיין במנהרות הכותל. כעת רוצה צילומים גם עם רבנים
מקיין במנהרות הכותל. כעת רוצה צילומים גם עם רבנים

ג'ון מאקיין, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, הודיע השבוע על כוונתו לבקר בבתיהם של האדמו"רים מבאבוב, סאטמר והאדמו"ר מנובמינסק, נשיא מועצת גדולי התורה של ארה"ב.

מאקיין מתכוון לערוך את הביקורים שבוע לפני ראש השנה, כשהסיבה המוצהרת היא "לברך את גדולי המנהיגים של הציבור החרדי לקראת השנה היהודית החדשה". אולם ברור כי למעשה מתכוונים ראשי הקמפיין היהודי של מאקיין, לקבל את ברכתם ותמיכתם של האדמו"רים לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב.

עסקן בכיר בווילאמסבורג אמר השבוע, כי ראשי הקמפיין של המועמד הרפובליקני אכן פנו לאדמו"רים מסאטמר ולאדמו"רי באבוב וביקשו לקבוע פגישה לשבוע שלפני ראש השנה, אבל הגבאים עדיין לא השיבו תשובה. "אנחנו יודעים בדיוק בשביל מה מאקיין מגיע, ולמרות שהציבור החרדי ברובו מעדיף אותו על פני ברק אובאמה, בעל ההיסטוריה המוסלמית, הרי שהאדמו"רים אינם רוצים לשבור את הנוהג שנקטו מאז ומתמיד שלא לקחת צד בפוליטיקה ולא לתמוך בגלוי.

"ברור לגבאים כי מיד לאחר שמאקיין יקבל אישור להגיע, ינסה גם ברק אובאמה להגיע לבית האדמו"רים ואי-אפשר יהיה לסרב. הדמוקרטים נאבקים על הקול היהודי ועוקבים אחרי הקמפיינים".

רק לפני שבוע תקף אחד מראשי הדמוקרטים את חסידות חב"ד והזהיר שלא יתערבו בפוליטיקה. האזהרה באה לאחר שיחת ועידה שערך שליח חב"ד בגבעת הקפיטול, הרב לוי שם טוב – "רב הבית הלבן", בין מאקיין לבין 40 מראשי שלוחי חב"ד הפזורים ברחבי ארה"ב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד