י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'תקנות חתונה' גם בסקוור

אחרי גור וסאטמר, פרסמה השבוע גם חסידות סקוור בארצות-הברית 'תקנות חתונה' חדשות. התקנות התקבלו לאחר משאל שנערך בקרב החסידים

תקנות חדשות. האדמו"ר מסקוורא
תקנות חדשות. האדמו"ר מסקוורא



אחרי גור וסאטמר, פרסמה השבוע גם חסידות סקוור בארצות-הברית 'תקנות חתונה' חדשות. התקנות התקבלו לאחר משאל שנערך בקרב החסידים, באמצעות שאלון שכל חסיד התבקש למלא.

לפי התקנות, "אין לערוך תנאים או ווארט באולם אירועים, אלא בבית הכלה בלבד. בתנאים מותר להגיש רק שתיה קלה, עוגה ועוגיות. אין לערוך שום אירוע נוסף באולם או במקום אחר, אפילו אם באירוע יוגש רק כיבוד קל.

לגבי מתנות לכלה הוחלט, כי "הכלה תקבל רק ארבע מתנות בלבד: טבעת עם יהלום לא אמיתי (זרקון), שעון שלא חייב להיות מזהב טהור, שרשרת פנינים ועגילים". המתנות הנוספות שהותרו לכלה, כתוספת, הם מחזורים, סידור, וסינר לבן ממשי לשבת. טבעת האירוסין תינתן לכלה בשבת הראשונה אחרי הווארט.

החתן גם הוא מקבל ארבע מתנות שכוללות "שעון (לא הכרחי מזהב), ש"ס, גביע לקידוש, חנוכיה - זאת בנוסף לסט של שקית לטלית ותפילין, קיטל וטלית. אין לתת מתנות נוספות לחתן לכלה או למחותנים או לבני משפחותיהם. פמוטים שנהוג לקנות לכלה יירכשו ע"י שני המחותנים".

עוד עולה מהתקנות, כי הורי החתן רוכשים לחתן את השטריימל במחיר שלא יעלה על 1200 דולר, הורי הכלה רוכשים את הפאה או כיסוי הראש עבור הכלה. "בשבת אופרוף (-שבת עליה לתורה) אין לערוך קידוש בבית-כנסת. הסעודות יערכו אך ורק בבית החתן. לסעודות אלו יוזמנו רק הסבים והסבתות, ואחים ואחיות בלבד. מצד הכלה יוזמנו רק מחותנים שמתגוררים מחוץ לעיר. מחותנים שמתגוררים באותה שכונה אינם מוזמנים לסעודות השבת של האופרוף".

לגבי החתונה הוחלט, בין היתר: "ברכת המזון בחתונה לא תיערך אחרי השעה 11. החתונה אמורה להסתיים לפני השעה 1:30 בלילה".

התקנות עוסקות גם בפירוט מדוייק לגבי המשתתפים ב"מצווה טאנץ". לגבי 'שבת שבע ברכות' – "תתקיים בבית הורי הכלה, ויוזמנו רק סבים וסבתות ואחי הכלה. מחותנים יאכלו בביתם ויגיעו רק לברכת המזון. כך גם אחי החתן הנשואים, מלבד אלו שגרים מחוץ לעיר.

"שבע ברכות של סעודה שלישית תיערך לגברים בלבד בבית הכנסת, ולנשים בבית הורי הכלה בהשתתפות הסבתות, והאחיות בלבד. אסור להזמין לשבע ברכות, בדחן או זמר מיוחד וכן לא צלם מקצועי".

יצויין, כי התקנות החדשות, שכבר נהוגות בחסידות סאטמר בארה"ב, חוסכות לבעלי השמחה עשרות אלפי דולרים שבוזבזו על אולמות, חברות קייטרינג, סידורי פרחים יוקרתיים, ומתנות יקרות לחתן לכלה ולמשפחותיהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד