י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יוזמה בפוניבז': ס"ת לע"נ 'הרב'

יוזמה חדשה בישיבת פוניבז': כתיבת ספר תורה לעילוי נשמת 'הרב'. לפי התכנית, האותיות ימכרו בכל רחבי העולם. הגר"ח קנייבסקי: "את הרעיון יסד כבר רבי חיים עוזר לאחר פטירת 'החפץ חיים'"

הרב מפוניבז' זצ"ל
הרב מפוניבז' זצ"ל

בשבת האחרונה חל יום היארצייט ה-39 של הרב מפוניבז', הגרש"י כהנמן זצ"ל, וכניסת שנת ה-40 שנה לפטירתו. לרגל כך יוצא 'ועד תלמידי מרן הרב מפוניבז' זצ"ל', בתמיכת הנהלת הישיבה, ביוזמה חדשה הצפויה לצאת לדרך כבר בימים הקרובים: כתיבת ספר תורה לעילוי נשמתו של הרב מפוניבז', שיוכנס בעוד כשנה לישיבה.

לפי התכנית, האותיות ימכרו בכל רחבי העולם לזכות בכתיבת אות בספר תורה בשותפות.

כשהוצג הרעיון בימים האחרונים בפני הגר"ח קנייבסקי, הוא חשף מכתב מיוחד של הגרח"ע גראדזענסקי זצ"ל, שכתב לאחר פטירתו של 'החפץ חיים':

"ולמען הקים מצבת זכרו ונשמת גאון וצדיק קדוש עליון אשר מסר נפשו כל ימי חייו על התורה ללמדה לישראל ולהפיצה בין שדרות העם – החלטנו שכל בית ישראל המתאבלים על הלקח מאיתנו אותו צדיק, יכתבו ספר תורה על שמו, היינו שאחינו בית ישראל בכללו ישתתפו בכתיבת הספר תורה הלזו לשמו ולזכרו. לא להעמיד ציונים באנו, כי 'אין עושין נפשות לצדיקים, שדבריהם הם זכרונם', רק להעמיד מצוות לזכות עם ישראל בכתיבת ספר תורה כללית, כמו שכתוב בספר נחמיה (י' ל"ג) והעמדנו עלינו מצוות וגו' והייתה זאת לנו למזכרת עולמים לרבנו זצ"ל שיצאה נשמתו בטהרה ביום עש"ק לסדר 'ועתה כתבו לכם את השירה הזאת' ולזכות מיוחדה לנשמתו ולנו שיזכה כלל ישראל כולו להשתתף יחד במצוות עשה הלזו. ועל ידי קניית 'אות' או 'תיבה' בספר תורה הלא יקיים כל אחד המ"ע של כתיבת ספר תורה כפי המנהג לצאת בספר תורה של שותפות.

"ההכנסה במכירת האותיות תהיה מוקדשת להצלת קיומן של הישיבות המאוחדות בוועד הישיבות יציר כפיו של החפץ חיים זצ"ל, שבשנים האחרונות, אחרי ימי המלחמה והכיבושין, שנהרס מצב הישיבות ונתרופף מעמדם, מסר נפשו על קיומן והחזקתן, ועתה מפני גודל המשבר הכללי הגיעו עד משבר, ויקיימו על המשתתפים בזה גם מצוות הקמת התורה הקדושה שהיא חיינו ואורך ימינו ויסוד היסודות של כל קיום בית ישראל.

"והננו פונים בזה בקריאה של חיבה לאחינו בני ישראל, אשר השתתפו נא בהמון בכתיבת ספר תורה זו. יתאמצו נא כל איש ואישה לרכוש להם לכל הפחות אות אחת בספר תורה זו, ולרשום שמו לספר הזיכרון העולמי. ודבר גדול יעשו בזה שיקיימו מצוות כתיבת ספר תורה והחזקת התורה כאחד".

המודעה שפורסמה בישיבהצילום: המודעה שפורסמה בישיבה
המודעה שפורסמה בישיבה

בוועד תלמידי ישיבת פוניבז' אומרים: "הרב מפוניבז' היה אדריכל עולם התורה לאחר השואה האיומה, הוא הלך לכל מקום ומקום ברחבי הארץ לבדוק אם אפשר להקים שם מקום תורה ואכן הצליח וזכה שבמקומות רבים ברחבי הארץ הקימו מוסדות בגלל השפעתו הגדולה. אין ספק שרבבות אלפי ישראל ירצו לקיים הכרת הטוב ולזכות לקנות אות בספר תורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד