י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סוף הדרמה: אושר ניהול תקין לועד הישיבות

לאחר חודשיים בהם לא זכתה העמותה לאישור, התקבל המכתב המיוחל ממשרד המשפטים. הפרשה התפוצצה עם פרישת של הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ מחברותם בוועד • פרסום ראשון

ישיבת חברי ועד הישיבות (ארכיון)
ישיבת חברי ועד הישיבות (ארכיון)

ועד הישיבות זכה אתמול (ד) לאישור 'ניהול תקין' ממשרד המשפטים. לאחר מאמצים רבים ופעולות דרמטיות, שכללו בין השאר מינוי רואה חשבון כגזבר העמותה, מינוי חברי ועד חדשים, וקיצוץ נרחב בסמכויותיו הניהוליות של יו"ר ועד הישיבות, ר' אשר טננבוים.

האנדרלמוסיה בועד הישיבות החלה לפני כחודשיים, כשהגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ התפטרו במפתיע מחברותם בניהול הועד. במכתב עליו חתמו הגר"ש והגר"נ, הם הסבירו שפרישתם היא על רקע בעיות הניהול. "אין ועד הישיבות משמש כלל לצרכים שלמענו נוסד ואין הוא מתעסק כלל בחלק הרוחני של הישיבות", כתבו במכתבם.

הביטול (צילום: הגולש לייבילוטש)צילום: הביטול (צילום: הגולש לייבילוטש)
הביטול (צילום: הגולש לייבילוטש)

במכתב עלו טענות קשות כנגד היו"ר, ר' אשר טננבוים. "צר לנו להביע את הרגשתנו שניהול ועד הישיבות נעשה על דעתכם ללא התייעצות.. ואנו כועד העמותה מרגישים שאין אנו יכולים להיות אחראים על מעשיכם". עוד הוסיפו: "ומה גם שהניהול הכספי נעשה על ידכם בלבד כאילו הנכם בעלים על ועד הישיבות", וגם רמזו: "ועוד הרבה עניינים שאין אנו רוצים להעלותם על הכתב".

לאחר מעשה התברר, כי כשבוע לפני ההתפטרות התקבל במשרדי הועד מכתב מרשם העמותות במשרד המשפטים, בו מתבשרת העמותה: "ביטלנו את האישור ניהול תקין לשנת 2008 שהוצא לעמותה. משרדים ממשלתיים לא יעבירו תמיכות או ירכשו שירותים מהעמותה".

האישור. פרסום ראשוןצילום: האישור. פרסום ראשון
האישור. פרסום ראשון

תקציבה השנתי של העמותה כולה עומד על 800,000 שקלים לערך (כ-650 אלף מתוכם מיועדים למשכורות לארבעת הבכירים – ר' אשר טטנבוים, אברהם אייזן, רפאל לבל ואשר קליין), לא סכום גדול, אבל הפסקת התקצוב העמידה איום חמור מעל ראשי מנהליה, שכן לועד הישיבות אין כמעט מקורות מימון נוספים שאינם ממשלתיים.

אחר הדברים האלה – ההתפטרות וביטול הניהול התקין, השתררה בהלה עצומה בקרב אנשי הועד, הן מקבלי השכר והן בקרב הרבנים חברי הועד. כונסה ישיבת חירום, במהלכה הוחלט על מינויים שונים, בהם מינוי רואה החשבון יעקב וירז'בינסקי כגזבר העמותה, והארכת מינויו של רואה החשבון אברהם חבצלת כמבקר חיצוני.

מהלכי ההבראה, מתברר, אכן הועילו, ולרשם העמותות הוגש דו"ח מפורט על ההתייעלות, שכבר מבוצעת בפועל בעמותת ועד הישיבות. אתמול התקבלה הבשורה הטובה. מנהל מחלקת פיקוח ובקרה ברשם העמותות, בנימין למקין, הודיע (במכתב שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים') על הענקת אישור ניהול תקין לשנת 2008 לועד הישיבות.

נותר רק לקוות שזהו אכן סוף פסוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד