י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נבחרי ציבור מדברים 'תחבורה ציבורית'

בטקס הרמת כוסית, שנערך באגד לכבוד השנה החדשה, דיברו נבחרי הציבור הירושלמים על הנושא (אולי המדובר ביותר בציבור החרדי מאז ומתמיד...) • פרוש, בהסבר מעניין, גילה מדוע הוא פותח את מערכת הבחירות שלו...באגד

נבחרי ציבור מדברים 'תחבורה ציבורית'

נושא התחבורה הציבורית, נושא משמעותי בכל הנוגע לציבור החרדי, עולה שוב ושוב בהקשרים כאלו ואחרים.

השבוע, על רקע הבחירות הירושלמיות, ניתנה במה והזדמנות יוצאת דופן לפוליטיקאים החרדים להשמיע את דעתם בכל הקשור לנושא, שהרבה דיו נשפכה עליו עם השנים אך עדיין לא הגיע לפתרונו הראוי.

"אך סמלי הדבר שאת מערכת הבחירות לראשות עריית ירושלים אני פותח דווקא באגד", אמר מאיר פרוש בטקס הרמת כוסית, שנערך באגד לקראת ראש השנה. במפגש החגיגי נכחו בכירי נבחרי הציבור החרדי וביניהם פרוש, ח"כ אורי מקלב וסגן ראש העיר, אלי שמחיוף.

בדבריו סיפר כי היה זה בדיוק לפני 28 שנים כאשר החל את פעילותו הציבורית הראשונה...בנושא התחבורה הציבורית. באותם ימים עסק יחד עם אגד בארגון תח"צ למעמד ברכת החמה בכותל המערבי. "התחבורה הציבורית מהוה עורק חיים מרכזי בציבור החרדי בירושלים", אמר, והוסיף כי "נהגי אגד אף הם שלוחי ציבור שכן כל מי שעובד באגד עובד עם הציבור ובשביל הציבור".

ח"כ הרב אורי מקלב (שעדיין לא מתאר לעצמו כמה פניות תזרומנה אל לשכתו בנושא...), אמר שבתפקידו הקודם כסגן ראש העיר עקב מקרוב על כל הקשור לשירותי התחבורה הציבורית. "אני יכול להעיד כי חל שיפור משמעותי בשירות של אגד, בשים לב לאילוצים שהתח"צ נאלצת להתמודד איתם בי-ם. נהגי אגד עובדים קשה בכל ימות השנה, בחורף ובקיץ ונושאים באחריות כבדה לשלום הנוסעים".

לעומת קודמיו הגדיר אלי שמחיוף, סגן ראש העיר, את המצב התחבורתי בעיר כ"קטסטרופה גדולה", וזאת בשל עבודות התשתית ברח' יפו המשפיעות על כל שכונות העיר וגורמות קשיים גדולים לתחבורה הציבורית. עיריית י-ם ביקשה לדחות את עבודות התשתית ברחוב יפו, אך לא יכלה לעמוד בלחציי משרד רוה"מ, משרד התחבורה והיזמים בדבר ביצוע העבודות.

יוסי צ'צ'קס מנהל אגד ירושלים קרא לנבחרי הציבור החרדי המצויים בצמתי קבלת החלטות לבחון היטב את השלכות הפעלת הרכבת הקלה על רמת שירותי התחבורה לציבור החרדי וכן להיאבק להקצאת משאבים להשקעה בתשתיות לתחבורה הציבורית. עוד הוסיף כי שיבוצם של נהגים בקווי אגד בי-ם, הביאה לשינוי משמעותי ביחסי הגומלין שבין אגד לנוסעים וגילה כי אגד מעוניין לשלב עוד נהגים מתוך הציבור החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד