י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"ש וואזנר: למישקולץ מותר לערוך שמחת בית השואבה

למרות איסור אדמו"רים ורבנים על עריכת 'שמחת בית השואבה' ברחובה של עיר, במשיקולץ יקיימו את השמחה גם השנה. בן האדמו"ר: "אצלנו זה שונה. זה גורם להמון קידוש שם שמיים"

השמחה תתקיים. האדמו"ר ממישקולץ
השמחה תתקיים. האדמו"ר ממישקולץ

בימים האחרונים פורסם "קול קורא", שנחתם על ידי גדולי ישראל מכל העדות והחוגים, שקורא באופן חד משמעי להפסיק את מנהג 'שמחת בית השואבה' הנערך ברחובה של עיר, וזאת בעקבות התקלות הרוחניות שגורמים אירועים מעין אלו.

חסידות מישקולץ, שעורכת מידי שנה אירוע ענק של 'שמחת בית השואבה' ברחובה של עיר, מצאה עצמה בפני שוקת שבורה. הפרסומות פורסמו, הזמרים הוזמנו, וחברת ההפקה שמופקדת על קיום האירוע, עמלה מזה שבועות רבים על הכנת האירוע. יתירה מכך, האדמו"ר ממישקולץ רואה בשמחת בית השואבה, אירוע חיוני והכרחי לקידום ה'אידישקייט' בעיר פתח תקווה, ואינו מסכים לוותר על כך בשום פנים ואופן.

אתמול (מוצאי שבת) בשעת לילה מאוחרת הגיע האדמו"ר, בליווי הוועדה המארגנת של האירוע, אל הגר"ש וואזנר שליט"א על מנת להסביר לו את חשיבות האירוע ולקבל אישור לקיים אותו גם השנה.

הרב יוסף ברגר שליט"א, בנו של האדמו"ר, שנכח בפגישה, מספר: "הייתי עם האדמו"ר והוועדה המכינה אצל הגר"ש וואזנר, והאדמו"ר הסביר לו כמה חשוב ה'שמחת בית השואבה' לחזק את היהדות בעיר פתח תקווה. זה לא דומה למקומות אחרים, הסביר האדמו"ר, כאן עשרות אלפי אנשים מקבלים עליהם עול מלכות שמיים וזה גורם לקידוש שם שמיים גדול. אלפי אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות מחכים לאירוע הזה כל השנה. הרב וואזנר שאל וחקר וירד לעומקם של דברים, ולאחר כל זה אמר לאדמו"ר, שאדרבה יש עניין גדול לקיים את האירוע, מכיוון שזה גורם לקידוש שם שמיים".

למה אין את הדברים בכתב?

"הרב'ה ביקש את הדברים בכתב, אבל הרב וואזנר אמר שזה יכול לפגוע ב'קול קורא', שיצא על ידי כל הרבנים, ויגרום לרפיון במקומות אחרים, אבל הוא אומר את הדברים בעל פה, והוסיף שאפשר לפרסם בשמו, מכיוון שעל מקום שגורם כל כך הרבה קידוש שם שמיים לא חל מכתב הרבנים."
"אני רוצה להוסיף ששמחות בית השואבה בכל הדורות היו נערכים אצל המרא דאתרא, ואצל הרבנים. והרי ידוע ומפורסם שהאדמו"ר ממישקולץ הוא המרא דאתרא של העיר פתח תקווה במשך כל השנה. והוא מטפל במסירות נפש באלפי מקרים שמגיעים לשולחנו, גם כאן מן הדין שהוא יפסוק לגבי 'שמחת בית השואבה' בעיר פתח תקווה, אבל מכיוון שיצא 'קול קורא', רצה הרב'ה לצאת כל השיטות, ואכן, גדולי ישראל נענו לפניתו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד