י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בית המשפט: הליצמנים ישלמו 10 מיליון שקל

מכה קשה למשפחת ליצמן: בית המשפט המחוזי בירושלים חייב את העמותה שבנתה את קריית גור בבית שמש, לשלם למדינה כעשרה מיליוני שקלים. ליצמן הוא מראשי העמותה • כעת לא ברור מי ישלם את המחיר

מי ישלם? בית המשפט
מי ישלם? בית המשפט

בית המשפט המחוזי בירושלים חייב את העמותה שבנתה את קריית גור בבית שמש, בכעשרה מיליוני שקלים.

הפרשה החלה בשנות ה-90, כשמשרד השיכון הקצה יותר מאלף יחידות דיור לבניה במתחם "נחלת אבות" בבית שמש. את הדירות בנו העמותות "נחלה ומנוחה", "בית ומנוחה", ו"עמותת מרכז להתיישבות בבית שמש", שהיא עמותה אשר שבנתה 378 יח"ד עבור חסידי גור, כאשר כתובת העמותה היא אבן האזל 7, אצל יעקב ליצמן.

העמותה, בהנהלת האחים ליצמן, התחייבה לשלם למשרד השיכון מיליוני שקלים עבור תשתיות ופיתוח, ומשלא שולם הסכום, תבעה המדינה את העמותה.

התביעה הוגשה לפני כעשור (1998), ולאחר דיונים ממושכים שהתגלגלו לפתחו של בית המשפט העליון, פסק בית המשפט כי העמותה תשלם כ-7.5 מיליוני שקלים, בתוספת ריבית משנת 1998, ובנוסף הוצאות משפט בסכום נכבד של 400,000 שקלים.

כיוון שככל הנראה העמותה אינה פעילה, לא ברור מי ישלם את המחיר - האם ראשי העמותה שככל הנראה ח"כ ליצמן הוא אחר מהם, או שמא תדרוש העמותה מהרוכשים להשתתף בתשלום (כ-25,000 ₪). תיתכן גם האפשרות שהעמותה שמרה רזרבות כספיות ליום סגריר.

בכל אופן, גזר הדין מהווה מכה קשה לממשפחת ליצמן, שיצטרכו להחליט מי ישלם את הסכום הגבוה.

קישורים:
פסק הדין
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד