ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

גזירה חדשה: אין אישור בניה? אין משכורות!

היועצת המשפטית של משרד החינוך הודיעה: מוסד שאין ברשותו אישור בניה, לא יקבל אישורי בית-ספר. המשמעות: חסימת משכורות לאלפי מורות. הערבים יגישו בג"ץ

פרוטוקול מהישיבה
פרוטוקול מהישיבה

אמש, יום שני, התכנסו בירושלים מנהלי מחלקות לתרבות תורנית בערים החרדיות, מנהלי 'איגוד מנהלי הישיבות', החינוך העצמאי, מעיין החינוך התורני, מרכז בית יעקב, על מנת להתמודד עם המכה החדשה של היועצת המשפטית של משרד החינוך.

המדובר בסוגיית היתרי הבנייה, שהיועצת המשפטית דורשת לקבלם ממוסדות החינוך, כתנאי להנפקת רישיון למוסדות. עד עתה, דאגה וטרחה היועצת להערים אינספור מכשולים, אולם דומה שהמכשול שהערימה כעת, כבר מוגזם לגמרי.

היה זה במהלך השבוע האחרון. מנהלי המוסדות קיבלו בדואר את ההוראה הבאה: מוסד אשר לא יחזיק בתוך שלוש שנים בהיתרי בניה מוסדרים ורשמיים, לא יקבל רישיון בית ספר. למותר לציין כי ללא רישיון בית ספר לא ניתן להעניק משכורות לעובדי ההוראה.

עוד על פי ההוראה האמורה: לשם קבלת תקציבים שוטפים מידי חודש בחודשו על כל מוסד ומוסד להציג את מכלול הפעולות שביצע במהלך שלושת השנים הללו לשם קבלת היתרי הבניה. יודגש, כי ההוראה האמורה כוללת את הישיבות, החיידרים, בתי הספר לבנות והגנים.

לנוכח האמור, סערו הרוחות בקרב מנהלי המוסדות. לטענתם, מדובר במחטף של היועצת המשפטית של משרד החינוך, דורית מורג, שלמרות היותה חברה בוועדת צרפתי, שהוקמה במיוחד בכדי להגיע להבנות ולסיכומים בסוגיית הענקת רישיונות בתי הספר, לשביעות רצונם של כל הצדדים, החליטה לנקוט בצעד משלה ולהציג מתווה על דעתה בלבד, ללא התייעצות מוקדמת עם שאר חברי הוועדה.

"לא יתכן שפקידים במשרד החינוך יעשו ככל העולה על רוחם בתקציבי מוסדות התורה", קובלים מרה מנהלי המוסדות. "לאחר שפוצץ הדיון האחרון בוועדת צרפתי, לא הונפק אפילו נייר עמדה המסכם את תוצאות הדיון, וזאת, משום שהצדדים לא הצליחו להגיע לידי הסכמה. תחת לזמן שוב את כל חברי הוועדה ולנסות להגיע להבנות מחודשות החליטה מורג לנקוט בצעד חריג שנבנה על דעתה בלבד, ולכפות את המתווה האמור על מוסדות התורה".

במצב שכזה לא נותר למנהלי המוסדות אלא להשליך יהבם על קמפיין תקשורתי, כאשר במוקד יעמדו גני הילדים, שם גם נימוקי ליבה למיניהם אינם תופסים, והאפליה גם לדורשי יישום תוכנית הליבה - זועקת לשמיים.

למזלנו, גם הערבים בסיפור. בתי הספר וגני הילדים של החינוך הערבי, בדיוק כמו של החרדים, לא נכללים במסגרת החינוך הממלכתי, אלא במסגרת החינוך המוכר שאינו רשמי, כתוצאה מכך, הודיעו השבוע מנהלי בתי ספר וגני ילדים במגזר הערבי, כי בכוונתם לעתור לבג"ץ כנגד התנכלות המדינה שמונעת את חידוש הרישיונות, ומשאירה ילדים בבית.

מנהלי המוסדות החרדיים מקווים, שאולי בגלל הערבים, יימצא פיתרון לעוול דווקא בבג"ץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד