י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בלעדי • מוקמת מערכת כשרות כלל-חסידית

מערכות הכשרות של בעלזא, אגו"י ו'בד"צ רובין' יסגרו, ובמקומם תקום מערכת כשרות חדשה: 'בד"צ ועד הרבנים' - שתהיה כלל-חסידית. המטרה: להתחרות בבד"צ 'העדה החרדית'• פרסום ראשון

כשרויות הבד"ץ השונות
כשרויות הבד"ץ השונות

מערכות הכשרות כמרקחה. לפי תכנית חדשה, הנמצאת בשלבים אחרונים של סגירה, עומדות מערכות הכשרות של בעלזא, אגו"י ו'בד"צ מהדרין' של הרב רובין להיסגר, ולהתאחד יחד תחת מערכת כשרות אחת חדשה: 'בד"צ ועד הרבנים', שתהיה כלל-חסידית. המטרה העיקרית: להתחרות ב'בד"צ העדה החרדית'.

בשנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות לאחד שורות בין גופים המעניקים הכשרים. העוגה המצומקת של דורשי הכשרויות לא הספיקה לפרנס את ריבוי מערכות הכשרות, והיו ניסיונות חוזרים ונשנים להביא איחוד.

לפני שבע שנים היה ניסיון ראשון לאחד את בד"ץ 'מחזיקי הדת' של בעלזא עם בד"ץ 'אגודת ישראל'. הפיצול בין שתי המערכות נובע מכך שחסידות בעלזא אינה חברה במוסדות אגודת ישראל. היה מי שחשב שיהיה בנותן טעם להקים בד"ץ כלל-חסידי, שיוכל להילחם במונופול של בד"ץ 'העדה החרדית'. אך כל הניסיונות נכשלו, כשמידי תקופה עלה הרעיון שוב ושוב.

לפני כחצי שנה דווח בעיתון 'בקהילה' על ניסיון לאיחוד בין הכשרות של הגר"י אפרתי לבד"ץ של הגרמי"ל לנדא, אך גם ניסיון זה נכשל. למרות זאת, עצם הפרסום חידש את נסיונות האיחוד בגופי הכשרות, וכעת נראה שהמהלך קורם עור וגידים, תודות למערכת הבחירות בירושלים, שהכניסה דלק למכונת האיחוד.

הכשרות החדשה, שתיקרא 'בד"צ ועד הרבנים', תרחיק את חסידות גור ממקור כח זה, שכן עסקניה אולי מודעים למהלך, אך לא יצטרפו אליו. מי שכן תצטרף למערכת החדשה היא מערכת הכשרות של הרב רובין, הנמצאת לאחרונה בקשיים כלכליים. נודע גם על עיכוב במשכורות החודש האחרון לבכירי המערכת.

המהלך של הקמת המערכת החדשה נמצא לקראת סיום. הוויכוחים כעת בין הגורמים השונים הם על חלוקת הסמכויות בין המערכות.

מי שמובילים את מהלך האיחוד הם מרדכי בריסק מחסידות בעלזא, וישראל פרוש, בנו של. פנינו אל בריסק בשאלות אודות המהלך החדש, אולם הוא הסתפק בתגובה קצרה: "לא היו דברים מעולם".

גורמים בכירים אחרים הקשורים בהקמת מערכת הכשרות המאוחדת, אליהם פנינו, ביקשו מאיתנו שלא לפרסם את הידיעה "עד לאחר מערכת הבחירות המקומיות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד