י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'תיק החינוך העצמאי' ברשם העמותות • חשיפה בלעדית

המסמכים • הפרוטוקולים • החתימות • המכתבים • אתר 'בחדרי חרדים חושף, בפרסום ראשון, את כל מה שרציתם לדעת על העמותה שמפלגת את הציבור החרדי

'תיק החינוך העצמאי' ברשם העמותות • חשיפה בלעדית

חשיפה בלעדית באתר 'בחדרי חרדים': כל המסמכים שבעטיים התרגשה הסערה על הציבור החרדי.

מעיון במסמכים שהוגשו לרשם העמותות בבקשת פתיחת העמותה החדשה של 'החינוך העצמאי, ניתן להבין את זעמם של אנשי חסידות גור. לאורך כל ההתכתבות, הפרוטוקולים, והמכתבים, ניכר זלזול בחסידות. כך, למשל, ישנו ניסיון במכתביו של עורך-דין עמירם בוגט - בעבר רשם העמותות וכיום עורך דינם של הרבנים מנחם פרוש ושלמה לורנץ - אל סגנית רשם העמותות, אביטל שרייבר, להציג מצג לפיו, כביכול, האדמו"ר מגור אינו חבר מועצת גדולי התורה, ולכן אין צורך באישורו למהלך.

יתירה מכך, בתיק מצורף תצהיר של אברך שהלך למסור לרב יצחק מאיר, חבר העמותה המקורית, מכתב ובו הזמנה לישיבת העמותה. אותו אברך כותב כי הרב יצחק מאיר לא היה בבית, וכי הוא ניסה מספר פעמים, ולאחר מכן הניח את המכתב בתיבת הדואר ואף צילם את המעשה. "נו, באמת... מנחם פרוש לא יודע כיצד שולחים מכתבים? זו הדרך?", שואלים בגור.

כמו-כן נחשפת כאן הרשימה המלאה של מי שהיו אמורים להרכיב את העמותה החדשה. עליהם נמנים בנו של הרב שלמה לורינץ, הרב יצחק לורינץ, הרב קרליץ, הרב דוד כהן ועוד. סך הכל נשארו לשאר החסידויות המרכיבות את יהדות התורה ארבעה נציגים, בעוד ל'שלומי אמונים' ישנם שלושה נציגים. גם צעד זה העלה את חמתם של אנשי גור.

כמו כן, מצוין במסמכים שלא בקשו את חתימת האדמו"ר מויזניץ' עקב מצבו הרפואי. גורם המקורב ל'סיעה המרכזית' אומר לנו:"ויזניץ' מתואמים איתנו לחלוטין. לא שיתפו אותם בכל המהלך בכלל. ככה מתנהגים? הם לא רוצים לצאת במהלך גלוי מהסיבות שלהם. אבל הכל מתואם איתם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד