י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"למה לא הלכתם עם החסידים?"

עסקני 'דגל' מנתניה שבאו לקבל ברכת הגראי"ל שטיינמן, הופתעו: "למה לא הלכתם יחד עם החסידים? הרי אומרים בשם גדולי החסידות ש'תמיד תהיה יד החסידים על העליונה' ורואים את הצלחתם תמיד"

הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון: דני ונתי סבנסקי
הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון: דני ונתי סבנסקי

עסקני 'דגל התורה' מנתניה, הרב אליעזר סורוצקין והמועמדים ברשימה המקומית, הגיעו השבוע אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן בבני-ברק, כדי לקבל את ברכתו להצלחת רשימתם המשותפת עם סיעת ש"ס, לא התכוננו לשמוע את הדברים המפתיעים שהשמיע באוזניהם.

מיד כאשר פתחו העסקנים לדבר אודות הבחירות בנתניה ואודות ריצתם המשותפת עם ש"ס, בנפרד מסיעת גל של חסידי צאנז, שאל אותם הרב שטיינמן: "למה לא הלכתם בצוותא עם החסידים? אומרים בשם גדולי החסידות שברכו ש'תמיד תהיה יד החסידים על העליונה', ואכן רואים זאת שהחסידים תמיד מצליחים. למה לא הלכתם יחד עם החסידים?"

העסקנים הסבירו כי אין מחלוקת עם החסידים בנתניה, וכי הסיבה לריצה הנפרדת נעוצה בכך שסיעת גל החסידית פועלת הרבה גם למען המרכז הרפואי 'לניאדו', והיה חשוב לה לצרף לרשימתה רופאים מבית החולים, ו"הדבר לא עלה בקנה אחד עם הצורך שלנו בייצוג למען מוסדות התורה".

כששמע הגראי"ל שאין מחלוקת בין החסידים לליטאים בנתניה נחה דעתו. הוא שאל כמה נציגים צופים להשיג.

כאשר השיבו שעובדים עכשיו על הנציג הרביעי, בירכם הגראי"ל בהצלחה ואמר להם במאור פנים: "למה אתם מדברים על הרביעי? תדברו על החמישי. יעזור ה' שתצליחו להכניס אפילו חמישה נציגים".

בניגוד לבחירות הקודמות, בהן רצה ש"ס עם סיעת גל החסידית, הפעם חברו ש"ס ו'דגל התורה' לרשימה אחת. בבחירות קודמות רצו 'דגל' עם קובי לוי, שרץ הפעם ברשימה עצמאית.

גורם ב'דגל התורה המקומית', שהעדיף להישאר עלום שם, הגיב על המידע: "לא הייתי נוכח במעמד לו מיוחסת האמירה הזו. זו שמועה שהופצה על ידי החסידים בנתניה וסורוצקין מכחיש את זה..."

יצוין, כי בני בית שנכחו בשיחה אישרו את הדברים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד