י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רבי דוד מתערב בבחירות בבית-שמש?

מכתב תמיכה במועמד המפד"ל שלום לרנר הופץ בבית-שמש, בשמו של רבי דוד אבוחצירה. אנשי ביתו של רבי דוד: "הרב לא מתערב בנושאים פוליטיים". לרנר: "הדברים נאמרו בעל פה - והודפסו"

המכתב שהופץ על ידי מטה לרנר. מעורר סערה
המכתב שהופץ על ידי מטה לרנר. מעורר סערה

הבחירות המקומיות בעוד שבוע, ובמטות של המועמדים בערים השונות המתח גואה, והפעילים נכנסים לישורת האחרונה. עיקר המאמצים מרוכזים כעת בדמויות מפתח בעיר שיכריזו על תמיכתם במועמד. דבר שגורם בדרך כלל לסחף ציבורי.

במפת הבחירות של הציבור החרדי, תופסת הפעם מקום של כבוד העיר בית שמש. העיר, בדרך-כלל מנומנמת ושלווה, נקלעה הפעם למערכת בחירות סוערת.

מי שמצא עצמו בעין הסערה הוא יהודי חביב, חובש כיפה סרוגה. לא בטוח שהוא עצמו מבין את הקשר בינו לבין ציבור חובשי הספודיקים בעיר, אך בעת בחירות, הוא אינו שואל הרבה שאלות. הוא צופה בחדווה בצבא החסידים הנמרצים שמתגייסים למען בחירתו, בכל המרץ, ועושים נפשות למען בחירת "שלום לערנער". מאי שם נשלפו המקורות החסידיים של המועמד וליהודים הייתה אורה ושמחה.

תפסנו אותו ברגע של הפוגה ממסע הבחירות המתיש שהוא מנהל.

• גור חתמו איתך על הסכם הבנות, אחר-כך הלכו למשה אבוטבול. כשהבינו שהעוגה חולקה כבר, חזרו אליך. אתה לא מרגיש כלי במשחק שחמט?

"בסקר שפורסם ביום שישי האחרון, ראינו הבדל של שמונה אחוז לטובת אבוטבול. הסקר פורסם לפני הצטרפות גור. אני מעריך את כוחם של גור בכ-5% מהבוחרים בעיר, הם בעצם שוברי שוויון לטובתי. אני מאמין בשותפות של אינטרסים. אם לשני הצדדים יש אינטרס לקיים את ההסכם, זה הכי טוב. כלי משחק? לא אני. הם עשו שיקול נכון. לאבוטבול לא נשאר מה לתת, ואני נתתי להם הרבה. הם עשו בשכל ובאו אלי. ואני שמח על כך".

• אם תיבחר, הציבור החרדי יפסיד מכך שלא תמך בך?

"להיפך. אני אומר כאן לכל הציבור החרדי, אם אני אבחר אני אקרא לכולם לקואליציה. אני לא אפסול אף אחד ואחלק את העוגה בצורה שווה. אני מקבל ברכות מהרבה רבנים. הייתי אצל רבי דוד והוא בירך אותי בחום רב. אני בטוח שאנצח".

על משפטו האחרון של שלום לרנר, ניטש מאבק לא פשוט. בכיר במפלגת ש"ס אומר לנו: "אנשי לרנר הוציאו מסמך שנראה כמו מכתב תמיכה מרבי דוד אבוחצירה. זה ממש שקר. רבי דוד לא תמך באף אחד. אולי ברך בברכה והצלחה כמו כל אחד שמגיע להתברך. אבל מכאן ועד להוציא מכתב שנראה כמכתב תמיכה, זה פשוט הטעיית הציבור".

בברור שערכנו בבית רבי דוד אבוחצירה נאמר לנו: "רבי דוד לא מביע דעה בנושאים פוליטיים, וודאי שלא נותן מכתבים, או אישור להוציא מכתבים בשמו. אנחנו מקווים שלא השתמשו בשמו בכחש וכזב".

ממטה לרנר נמסר: "הדברים נאמרו בעל פה והודפסו. רבי דוד קיבל אותנו בחום רב, ובירך אותנו שננצח בבחירות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד